مرکز گفتاردرمانی کودکان

مرکز گفتاردررمانی کودکان
مرکز گفتار درمانی کودکان، کلینیکی است که در آن درمان برای بهبود مهارت های گفتار و زبان کودکان انجام می شود. در این مقاله به بررسی کامل این موضوع پرداخته ایم در ادامه با ما همراه باشید.
در ادامه خواهیم خواند

مرکز گفتار درمانی کودکان به چه صورت است ؟

مرکز گفتار درمانی کودکان، کلینیکی است که در آن درمان برای بهبود مهارت های گفتار و زبان کودکان انجام می شود.

روند گفتار درمانی شامل آموزش مهارت های زبانی اولیه، تولید صدا، درک مطلب، گفتار روان، وضوح گفتار و بیان مناسب است.

یک گفتاردرمانگر، که به او آسیب شناس گفتار و زبان نیز می گویند، اختلالات گفتار و مشکلات ارتباطی را ارزیابی، تشخیص و درمان می کند.

آنها کودکان مبتلا به تاخیر رشد و همچنین بزرگسالان مبتلا به اختلالات گفتاری ناشی از آسیب یا بیماری را درمان می کنند. پزشک متخصص شما ممکن است به دلایل مختلفی شما را به یک آسیب شناس گفتار و زبان ارجاع دهد.

مرکز گفتار درمانی کودکان به چه صورت است ؟

بهترین مرکز گفتار درمانی کودکان در تهران

در انتخاب بهترین مرکز گفتار درمانی کودکان در تهران باید چند عامل را مد نظر داشت. موارد زیر عواملی هستند که هنگام تصمیم گیری در مورد کلینیک باید در نظر گرفته شوند.

ویژگی های درمانگر مناسب

مهم است که گفتار درمانگر بتواند با کودک شما مطابق با نیازها و سبک یادگیری او رفتار کند. یک رویکرد گفتار درمانی یکسان برای همه کودکان مناسب نمی باشد. تضمین برآورده شدن نیازهای فرزندتان توسط گفتار درمانگر از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرایط مرکز گفتار درمانی کودکان

بیشتر بخوانیم : گفتاردرمانی کودکان

شرایط مرکز گفتار درمانی کودکان

آنچه در طول گفتار درمانی اتفاق می افتد به عوامل مختلفی از جمله سن کودک، نوع و شدت اختلال گفتار او بستگی دارد. گفتار درمانی برای کودکان، معمولاً شامل بازی های مختلف است.

در مرکز گفتار درمانی برای کودکان فعالیت‌ ها و بازی‌ های مبتنی بر زبان و گفتار انجام می شود. گفتار درمانی برای بزرگسالان، بر بهبود یا بازسازی مجموعه مهارت‌های خاص متمرکز است.

آسیب شناس گفتار و زبان کودک درمان مناسب را بر اساس موقعیت منحصر به فرد کودک شما انتخاب کرده و اجرا می کند. روش‌ها و دسته ‌های مختلفی از رویکردهای گفتار درمانی وجود دارد و گفتار درمانگر شما رویکردی را انتخاب می‌کند که برای شما مناسب‌ می باشد.

فرزند شما نیاز دارد تا در محیطی دلپذیری باشد تا بتواند به طور موثر با گفتار درمانگر ارتباط برقرار کند. برای مثال، اگر یک درمانگر کت سفید بپوشد، دیدگاه کودک نسبت به درمان ممکن است تغییر کند.

در این شرایط ممکن است پوشش گفتار درمانگر کودک را به یاد بیمارستان ها و سایر تجربیات ناخوشایند بیندازد. چنین خاطراتی باعث می شود کودک ساکت شده و درمان او با مشکل مواجه شود.

سایر خدمات کلینیک مسیحا رهاب

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی در تهران

ارتباط بین درمانگر و کودک

پیوند و ارتباط بین یک کودک و گفتار درمانگر معمولاً تعیین کننده نتیجه درمان و بهبود گفتار کودک است. اگر فرزند شما با درمانگر احساس راحتی نمی کند، بهتر است این خدمات را در جای دیگری جستجو کنید.

اگر گفتار درمانگر توانسته است با کودکان دیگری با نیازهای مشابه کودک شما ارتباط برقرار کند، به احتمال زیاد با کودک شما نیز ارتباط برقرار خواهد کرد.

قبل از آن که گفتار درمانی را برای کودک خود شروع کنید، شخصا با گفتار درمانگر مورد نظر خود صحبت کنید. اگر از نحوه برقراری ارتباط با او راضی بودید، می توانید با آرامش خاطر برای جلسات گفتار درمانی همراه با کودک خود مراجعه کنید.

تعامل با مدیر مرکز گفتار درمانی کودکان به شما کمک می کند تا در مورد این موضوع تصمیم درستی بگیرید.

هزینه مرکز گفتار درمانی کودکان

هزینه و تعرفه گفتار درمانی در سال ۱۴۰۰ برای هر چهل و پنج دقیقه به مبلغ صد هزار تومان می باشد.

وسایل مرکز گفتار درمانی کودکان

در مرکز گفتار درمانی کودکان از وسایل و تکنیک های متفاوتی که مناسب گفتار درمانی است، استفاده می شود. تعدادی از تکنیک های گفتار درمانی وجود دارد که آسیب شناس گفتار و زبان شما ممکن است در درمان از آنها استفاده کند. درمان برای هر فردی بسته به نوع اختلال گفتاری که دارد متفاوت است. گفتار درمانگر کودک شما یک برنامه دقیق برای مراقبت و درمان کودک با توجه به نیازهای منحصر به فرد کودک شما پایه ریزی می کند.

فعالیت هایی که باید توسط والدین با فرزندان در خانه انجام شود.

برای فرزندتان کتاب بخوانید. خواندن کتاب برای کودک شما راهی فوق العاده برای رشد مهارت های گفتاری و زبانی اوست.

زمان استفاده از وسایل الکترونیکی را کاهش دهید. تحقیقات نشان می دهد که تماشای بیش از حد تلویزیون می تواند رشد زبان را به تاخیر بیندازد.

مراقب کودک خود بوده و صبور باشید. اگر کودک شما اختلال گفتاری دارد، صبور بودن با او بسیار مهم است.

آنها را تحت فشار نگذارید تا کلمات را بیان کنند. با کودک خود بازی کنید. بازی‌هایی که شامل حدس زدن اشیا، توصیف اشیا یا سوال پرسیدن می‌شوند، راهی فوق‌العاده برای بهبود مهارت‌های زبانی و گفتاری کودک هستند.

مرکز گفتار درمانی کودکان در شرق تهران

بیشتر بخوانیم : گفتاردرمانی شرق تهران

بیشترین سوالات پرسیده شده توسط کاربران

۱-چه زمانی کودک باید گفتار درمانی را انجام دهد؟

بهترین سن برای گفتار درمانی، سنی است که کودک شما شروع به عقب افتادن می کند، یا زمانی که متوجه می شوید که به نقاط عطف خود نمی رسد. هیچ وقت برای شروع درمان خیلی زود یا دیر نیست. کودکانی که اصلا صحبت نمی کنند معمولاً در حدود ۱۸ ماهگی برای ارزیابی گفتار و زبان ارجاع داده می شوند.

۲-در گفتار درمانی کودکان چه می کنند؟فعالیت های مداخله زبانی: SLP با بازی و صحبت کردن، استفاده از تصاویر، کتاب ها، اشیاء یا رویدادهای جاری برای تحریک رشد زبان با کودک تعامل می کند. درمانگر ممکن است واژگان و دستور زبان صحیح را مدلسازی کند و از تمرینات تکراری برای ایجاد مهارت های زبانی استفاده کند.
۳-چگونه می توانم گفتار کودکم را بهبود بخشم؟بر ارتباطات تمرکز کنید. با کودک خود صحبت کنید، آواز بخوانید و تقلید صداها و حرکات را تشویق کنید.
برای فرزندتان بخوانید. از زمانی که کودک شما نوزاد است شروع به خواندن کنید. …
از موقعیت های روزمره استفاده کنید. برای تقویت گفتار و زبان فرزندتان، در طول روز به روش خود صحبت کنید.

بزرگسالان مبتلا به اختلالات گفتاری نیز می توانند از تمرینات در خانه بهره مند شوند. این تمرینات شامل موارد زیر است:

تمرینات زبان: زبان خود را بیرون بیاورید، دو ثانیه نگه دارید، سپس آن را به داخل ببرید. این کار را چندین بار تکرار کنید.

لبخند زدن در مقابل آینه می تواند به بهبود مهارت های حرکتی کمک کند.
لب هایت را تکان دهید. سعی کنید لب هایتان را جمع کنید، سپس به حالت قبل برگردید. این کار را چندین بار تکرار کنید.

خواندن با صدای بلند: اگر اختلال گفتاری شما را از حرکت صحیح دهان و زبان باز می دارد، خواندن با صدای بلند می تواند تمرین بسیار خوبی باشد.

بازی با کلمات: مطالعات نشان داده اند که بازی هایی برای بهبود حافظه، جستجوی کلمات و جدول کلمات می توانند به حفظ و بهبود عملکرد شناختی و بهبود مهارت های تفکر کمک کنند.

مرکز گفتار درمانی کودکان در شرق تهران

یک کلینیک گفتاردرمانی خوب باید تلاش کند تا محیط امن خانه را برای کودکان شبیه سازی کند. از کلینیک هایی که شبیه اورژانس به نظر می رسند خودداری کنید و در عوض به دنبال کلینیکی باشید که شبیه به یک خانه است.

یکی از بهترین کلینیک هایی که در شرق تهران واقع شده است، کلینیک مسیحا می باشد. این کلینیک دارای مجوز قانونی از سازمان های مربوطه بوده و محیطی امن را برای کودک شما در نظر گرفته است. در این کلینیک گفتار درمانگران برای گفتار درمانی ویژه کودکان آموزش های تخصصی دیده اند.

مرکز گفتاردرمانی کودکان در تهران

همواره تعداد مشکلات جسمی و فیزیکی که افراد در جامعه با آن روبه رو می شوند بسیار زیاد بوده که سبب اختلال و نقص در روند زندگی عادی افراد شده و انجام امور روزانه را بطور مستقل برای آنها بسیار دشوار کرده است . از جمله این نقص های فیزیکی میتوان به مشکلات کاردرمانی و گفتاردرمانی و …. اشاره کرد .کلینیک مسیحا رهاب در راستای حل این نواقص و مشکلات همواره با ارائه به روزترین روش های درمانی و همکاری با مجرب ترین پرسنل از جمله معتبرترین مراکز توانبخشی در کشور بوده است که همواره در بالاترین رتبه در حوزه درمانی خود بوده است .

برای کسب مشاوره غیر حضوری میتوانید با شماره تلفن های – ۰۹۱۹۳۷۰۵۱۹۸و  ۰۲۱۷۷۹۳۳۵۱۰  -تماس حاصل فرمایید و در صورت تمایل جهت کسب مشاوره حضوری میتوانید به آدرس – تهران ، نارمک ،چهارراه تلفنخانه ،جنب مدرسه سروش ،پلاک ۲۵۰ ،واحد ۱۳ – مراجعه فرمایید همکاران ما همواره در خدمت گذاری به شما عزیزان حاضر خواهند بود.

موقعیت مکانی کلینیک مسیحا رهاب در تهران
سوالات متداول مرکز گفتاردرمانی کودکان

مرکز گفتار درمانی کودکان، کلینیکی است که در آن درمان برای بهبود مهارت های گفتار و زبان کودکان انجام می شود.

روند گفتار درمانی شامل آموزش مهارت های زبانی اولیه، تولید صدا، درک مطلب، گفتار روان، وضوح گفتار و بیان مناسب است.

آنچه در طول گفتار درمانی اتفاق می افتد به عوامل مختلفی از جمله سن کودک، نوع و شدت اختلال گفتار او بستگی دارد. گفتار درمانی برای کودکان، معمولاً شامل بازی های مختلف است.در مرکز گفتار درمانی برای کودکان فعالیت‌ ها و بازی‌ های مبتنی بر زبان و گفتار انجام می شود. گفتار درمانی برای بزرگسالان، بر بهبود یا بازسازی مجموعه مهارت‌های خاص متمرکز است.

هزینه و تعرفه گفتار درمانی در سال ۱۴۰۰ برای هر چهل و پنج دقیقه به مبلغ صد هزار تومان می باشد.

4 دیدگاه دربارهٔ «مرکز گفتاردرمانی کودکان»

  1. بنده برادرزادم مشکل لکنت زبان داشت به کلینیک شما اومده بود و مشکل برادرزادم کاملا رفع شد واقعا ممنون از مجموعه خوبتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی سایت