کاردرمانی در تهران

Occupational therapy in Tehran,masiha-rehabclinic

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با کاردرمانی در تهران و بهترین مراکز کاردرمانی در تهران اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

در ادامه خواهیم خواند

کاردرمانی در تهران به چه صورت است ؟

کاردرمانی (OT) شاخه ای از مراقبت های بهداشتی است که به افراد در هر سنی که دارای مشکلات جسمی، حسی یا شناختی هستند؛ کمک می‌کند. کاردرمانی می‌تواند به این افراد کمک کند تا استقلال را در تمام زمینه های زندگی خود به دست آورند.

کاردرمانگران به رفع موانعی که بر نیازهای عاطفی، اجتماعی و فیزیکی فرد تأثیر می‌گذارد؛ کمک می‌کنند. برای این کار از فعالیت های روزمره، تمرینات و سایر روش های درمانی استفاده می ‌شود. خوشبختانه امروزه موسسات مختلفی در جهت بهبود این افراد بوجود آمدند که اکثر آنها در شهر تهران می‌باشند.

Occupational therapy in Tehran,masiha-rehabclinic

بهترین کاردرمانی در تهران

بهترین کاردرمانی در تهران نیازمند داشتن یک سری ویژگی های برای فرد است. اینکه مطمئن شوید که این رشته برای شما مناسب است یا خیر. به طور کلی کسانی که رشته کاردرمانی را انتخاب می‌کنند.

آن هم در شهرهای بزرگی مانند تهران که با طیف وسیعی از بیماران روبرو هستند. بهتر است یک سری ویژگی های شخصیتی را داشته باشند. چند مورد از این ویژگی های کاردرمانی شامل:

خلاق: کاردرمانی دائما با افرادی کار می‌کنند که به انواع مختلف درمان نیاز دارند. بنابراین، آن‌ها باید مهارت‌های حل مسئله را به خوبی بدانند. تا بتوانند وقتی موانع خاصی را پیش می‌آیند، برطرف کنند.

صبوری: صبوری یک ویژگی کلیدی در این حرفه است. معمولا بیماران حوادثی را پشت سرگذاشته اند که آنها را ضعیف کرده است. زمان بهبودی برای این بیماران اغلب طولانی و سخت است. بنابراین وظیفه و مسئولیت کاردرمانی در تهران است که هنگام کار با مشتریان خود صبر داشته باشند.

ناظر: مراقب بودن یک ویژگی کلیدی در کمک به بهبودی بیماران است. کاردرمانگران باید دائما مراقب بیماران خود باشند و مشاهده کنند که آیا روش‌های درمانی فعلی کار می‌کنند. همچنین پیشرفت‌هایی که توسط بیماران انجام می‌شود.

Occupational therapy in Tehran,masiha-rehabclinic

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی ذهنی

کاردرمانی در منزل تهران

کاردرمانگران در بسیاری از محیط‌های مختلف، از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، مراکز توانبخشی، امکانات بهداشت روانی، مراکز خصوصی و منازل افراد کار می‌کنند.

کاردرمانی در منزل یکی دیگر از خدماتی است که این افراد در جهت بهبود بیماران انجام می‌دهند. با توجه به اینکه شهر تهران شلوغ و وسیع است، حمل و نقل بیمار مشکل و گاها نادرست است.

بنابراین کمک گرفتن از کاردمانی در منزل می‌تواند در روند بهبود سریعتر بیماران نقش مهمی ایفا کند. برای مثال، می‌تواند به سالمندانی کمک کند که می‌خواهند با بیماری و ناتوانی خود مبارزه کنند.

همچنین با فعالیت‌هایی سازگار شوند که به آنها اجازه می‌دهد به‌ طور مستقل در خانه‌هایشان زندگی کنند. نه اینکه مجبور شوند به یک مرکز زندگی کمکی یا جامعه بازنشستگی نقل مکان کنند.

نه تنها افراد سالمند، کودکان بیمار یا افرادی که تصادف کرده اند و از بیماری خاصی رنج می‌برند؛ فضای امن خانه بسیار برای آنها کمک کننده خواهد بود.

سایر خدمات کلینیک مسیحا رهاب

بیشتر بخوانیم : گفتار درمانی شرق تهران

مراکز کار درمانی در تهران

کاردرمانی یکی از این حرفه های مراقبت های بهداشتی است که در سال های اخیر رواج یافته است. به دلیل ماهیت دلسوزانه کار، بسیاری از افراد به سمت مشاغل OT و فرصت هایی که برای ایجاد تأثیر مثبت در زندگی دیگران فراهم می‌کنند؛ جذب می شوند.

از این رو مراکز کاردرمانی  اقدام به ارائه خدمات و معرفی افراد متخصص برای کمک به شما کرده‌اند. یکی از این مراکز کلینیک رهیاب است. این مرکز اولین کلینیک غیردولتی روان درمانی و سلامت جنسی است که با هدف ارتقاء سلامت روانشناختی، مسائل زناشویی و رفع مشکلات خانواده و… تاسیس شده است.

ما در مرکز رهیاب بهترین افراد متخصص را در رشته های مختلف روانپزشکی، روانشناسی بالینی و … گرد هم آورده ایم تا بتوانیم بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

بیشترین سوالات پرسیده شده توسط کاربران

۱-یک کاردرمانگر دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

کاردرمانگران بیماران مجروح، بیمار یا ناتوان را از طریق استفاده درمانی از فعالیت های روزمره درمان می کنند. آنها به این بیماران کمک می کنند تا مهارت های مورد نیاز برای زندگی و کار روزانه را توسعه دهند، بهبود یابند.

۲-نمونه ای از کاردرمانی چیست؟

از دست دادن تحرک در دست

فردی که برخی از عملکردهای خود را در دست و انگشتان خود از دست داده است. کاردرمانگر روی کمک به آنها برای بازیابی این عملکردها، معمولاً از طریق تمرینات، تمرکز خواهد کرد. این تمرینات نه تنها برای کمک به بازیابی قدرت بیمار بلکه برای آموزش مجدد مغز در انجام آنها انجام می شود.

۳-تفاوت فیزیوتراپی و کاردرمانی چیست؟

اساسی ترین تفاوت بین فیزیوتراپی و کاردرمانی این است که PT بر بهبود توانایی بیمار برای حرکت بدن خود تمرکز دارد در حالی که OT بر بهبود توانایی بیمار برای انجام فعالیت های روزمره تمرکز دارد.

بهترین مرکز کاردرمانی تهران

کاردرمانی ( کاردرمانی کودکان و …) با سایر حرفه های مراقبت های بهداشتی مانند فیزیوتراپی یا پرستاری در تمرکز بر درمان کل بیمار به جای درمان یک آسیب، بیماری یا ناتوانی خاص متفاوت است.

به عنوان مثال، پس از یک عمل جراحی، یک پرستار ممکن است در مدیریت درد، تغییر پانسمان و مراقبت در حین بهبودی به بیمار کمک کند.

از سوی دیگر، یک کاردرمانگر فعالیت‌هایی را که برای بیمار مهم هستند، ارزیابی می‌کند و به آن ها می‌آموزد که چگونه پس از جراحی دوباره مستقل شوند، تا بتوانند نقش‌هایی را که تعیین‌کننده هستند، از سر بگیرند.

Occupational therapy in Tehran,masiha-rehabclinic

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی در منزل

بنابراین پیدا کردن بهترین مرکز کاردرمانی تهران از اهمیت زیادی برخودار است. بهتر است تا به سابقه کاری آن و متخصصین این مراکز دقت کرده و سپس بهترین مرکز را انتخاب کنید.

متخصص کاردرمانی در تهران

کاردرمانگران، ارائه دهندگان اصلی خدمات کاردرمانی هستند. این افراد عبارتند از:

متخصصان تحصیل کرده دانشگاهی که دانش و مهارت های تخصصی خود را برای توصیه دوره ای از اقدامات پیشگیرانه یا اصلاحی به کار می گیرند که به افراد کمک می‌کند زندگی پربارتر و رضایت بخشی داشته باشند.

متخصص کاردرمانی در تهران آموزش دیده‌اند تا نه تنها محدودیت های پزشکی و جسمی یک ناتوانی یا آسیب را درک کنند. بلکه عوامل روانی-اجتماعی را نیز که بر عملکرد کل فرد تأثیر می‌گذارد؛ شناسایی و درمان کنند.

دوره های آموزشی کاردرمانی در تهران

اغلب افرادی که به کاردرمانی در تهران مشغول هستند؛ علاوه بر دانش هایی اصلی که در دانشگاه ها فرا می‌گیرند. بهتر است یکسری دوره های آموزشی کاردرمانی در تهران را نیز بگذرانند.

این دوره ها معمولا کلیه بیمارن و مسائل مربوطه را و شیوه کمک به آنها را آموزش می‌دهند. به نوعی تجربه ای متفاوت و مفید برای این افراد است تا سریعا وارد بازار کار شوند.

موقعیت مکانی کلینیک مسیحا رهاب در تهران

کلام آخر

کاردرمانی یک حرفه بهداشتی مشتری محور است که به ارتقای سلامت و رفاه از طریق شغل مربوط می شود. شما می‌توانید با توجه به اهمیت تخصص این شغل، مراکز مختلف را در سراسر تهران شناسایی و انتخاب نمایید. ما سعی کردیم در این مقاله شما را بیشتر با کاردرمانی در تهران دوره ها و لازمه تخصص در این رشته آشنا کنیم.

سوالات متداول کاردرمانی در تهران

کاردرمانی (OT) شاخه ای از مراقبت های بهداشتی است که به افراد در هر سنی که دارای مشکلات جسمی، حسی یا شناختی هستند؛ کمک می‌کند. کاردرمانی می‌تواند به این افراد کمک کند تا استقلال را در تمام زمینه های زندگی خود به دست آورند…

مراکز کاردرمانی در تهران اقدام به ارائه خدمات و معرفی افراد متخصص برای کمک به شما کرده‌اند. یکی از این مراکز کلینیک رهیاب است. این مرکز اولین کلینیک غیردولتی روان درمانی و سلامت جنسی است که با هدف ارتقاء سلامت روانشناختی، مسائل زناشویی و رفع مشکلات خانواده و… تاسیس شده است….

کاردرمانی در منزل تهران یکی دیگر از خدماتی است که کاردرمانگران در جهت بهبود بیماران انجام می‌دهند. با توجه به اینکه شهر تهران شلوغ و وسیع است، حمل و نقل بیمار مشکل و گاها نادرست است…

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی سایت