گفتاردرمانی در منزل

گفتاردرمانی در منزل
گفتار درمانی در منزل به چند عامل بستگی دارد. این عوامل شامل سن، خلق و خوی کودک و میزان همکاری کودک در درمان می باشد.در کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.
در ادامه خواهیم خواند:

گفتار درمانی در منزل به چه صورت است ؟

گفتار درمانی در منزل به چند عامل بستگی دارد. این عوامل شامل موارد زیر است:

سن

تمرکز روی هر چیزی برای کودکان کم سن مشکل خواهد بود. شما می توانید برنامه درمانی را سرگرم کننده و سبک پیش ببرید اما کودکی که درکی از اشتباهات گفتاری خود را ندارد ممکن است پذیرای اصلاح آنها نباشد.

خلق و خوی کودک

کودکانی که تحمل و ظرفیت ناامیدی پایینی دارند ممکن است درمان را به عنوان یک تجربه منفی ببینند.

گفتار درمانی در منزل به چه صورت است ؟

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی جسمی

نوع مشارکت کودک در گفتاردرمانی

اگر فرزند شما دچار اختلال تاخیر گفتار باشد و کلمات بسیار کمتری نسبت به همسالان خود بگوید، بر اساس نحوه مشارکت کودک در گفتار درمانی در منزل و تمایل او به همکاری، رویکردهای متفاوتی برای درمان وجود خواهد داشت.

روش های گفتار درمانی در منزل

روش های گفتار درمانی در منزل شامل موارد زیر است:

به بیمار حق انتخاب بدهید.

دادن حق انتخاب به بیمار نه تنها او را با انگیزه نگه می دارد، بلکه انجام این کار می تواند رشد زبان، گفتار و قدرت تصمیم گیری او را نیز تشویق کند.

 

آموزش گفتگو با خود

گفتگو با خود تکنیکی است که در آن متخصصان گفتار درمانی به بیمار آموزش می دهند تا در مورد آنچه انجام می دهند، آنچه می بینند، آنچه احساس می کنند یا می شنوند با خود صحبت کنند.

به عنوان مثال، در طول یک جلسه، یک آسیب شناس گفتار در حین صحبت با خود توضیح می دهد که چگونه می خواهد فلش کارت ها را از جعبه خارج کند یا اینکه چگونه می خواهد از لگوها برجی بسازد. این کار توسط گفتار درمانگر برای این انجام می شود تا بیمار نحوه گفتگو با خود را بیاموزد.

مدل سازی

گفتار درمانگران در این درمان کلمه ای را که می خواهند بیمار روی آن کار کند مدلسازی می کنند. در این درمان گفتار درمانگر از بیمار می خواهد تا بعد از او کلمه را تکرار کنند.

روشهای تمرینی گفتاردرمانی در منزل

بیشتر بخوانیم : تاخیر حرکتی در کودکان

ساده کردن جملات

گفتار درمانگران می توانند آموزش ساختار سازی جملات به کودک را به صورت کوتاه، واضح و مختصر انجام دهند. در گفتار درمانی سادگی کلید درمان است. به جای گفتن «سارا از درست کردن خوش طعم ‌ترین کیک‌ ها لذت می ‌برد»، می‌توانید بگویید «سارا عاشق درست کردن کاپ کیک است».

پرسیدن سوالات باز

یکی دیگر از تکنیک های گفتار درمانی در منزل پرسیدن سوالات باز از بیمار است. به جای پرسیدن سوالات بسته، سوالات باز از بیمار بپرسید تا به قوی تر شدن ارتباط با بیمار منجر شود.

گفتار درمانی کودکان در منزل

کودکان برای اختلالات گفتاری مختلف، لکنت زبان، مشکلات تلفظ کلمات، مشکل در زیر و بم صدا، حجم یا کیفیت گفتار، درک محدود کلمات و معنای آنها به گفتار درمانی ارجاع داده می شوند. برخی از کودکان در کنار هم قرار دادن کلمات یا استفاده از زبان با روشی مناسب مشکل دارند.

برخی دیگر از کودکان اختلالات حافظه و توجه دارند. همچنین برخی از کودکان در بلع، جویدن، سرفه و غذا خوردن مشکل دارند.

گفتار درمانی در منزل می تواند برای کودکی که به دلیل بیماری یا آسیب دچار اختلال گفتاری شده است و امکان خروج از منزل را ندارد، ضروری و مناسب باشد.

سایر خدمات کلینیک مسیحا رهاب

روشهای گفتار درمانی کودکان در منزل

آواز خواندن همراه با بیمار مبتلا به اختلال گفتاری راهی برای تشویق او به صحبت کردن است. آهنگ ها به آنها کمک می کند تا کلمات جدید را یاد بگیرند و به خاطر بسپارند. مهارت شنیداری آنها نیز رشد خواهد کرد.

آواز خواندن می تواند به گسترش دایره لغات بیمار کمک کند. قافیه ها ابزار بسیار خوبی برای این منظور هستند و آهنگ ها مملو از قافیه است.

کتاب خواندن با بیمار مبتلا به اختلالات گفتاری یکی از روش های گفتار درمانی در منزل است. خواندن کتاب با صدای بلند و همچنین توصیف تصاویر توجه بیمار را جلب می کند. این کار می تواند برای یادگیری کلمات جدید موثر باشد.

همچنین گفتار درمانگران از بیمار می خواهند تا فعالیت های روزمره خود را شرح دهند.

آموزش گفتار درمانی در منزل

انجام تمرینات و آموزش گفتار درمانی در منزل فواید زیادی دارد. تمرینات گفتار درمانی در منزل بیشتر بر محور بهبود سریعتر بیمار می باشد.

تعرفه آموزش گفتار درمانی در منزل

تعرفه گفتار درمانی در منزل برای بیماران مبتلا به اختلالات گفتاری بر اساس نرخ تصویب شده وزارت بهداشت است

اما عموما هزینه هر جلسه گفتار درمانی در منزل توسط گفتار درمانگر حدود ۳ برابر بیشتر از مبلغ ویزیت در کلینیک روانشناسی می باشد.

آموزش گفتار درمانی در منزل

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی نوزادان

آموزش گفتار درمانی در منزل برای بزرگسالان

تمرینات گفتار درمانی در منزل برای بهبود اختلالات زبانی مانند آفازی عالی هستند. این اختلالات زمانی رخ می‌دهند که ناحیه مرتبط با زبان و گفتار در مغز پس از آسیب‌هایی مانند سکته مغزی دچار اختلال شود.

در این موقعیت بیمار توانایی رفت و آمد به کلینیک را نخواهد داشت. بهترین گفتار درمانی برای بزرگسالان مبتلا به سکته مغزی، گفتار درمانی در منزل می باشد.

مرکز زبان در نیمکره چپ مغز قرار دارد. بنابراین آفازی پس از سکته مغزی، نیمکره چپ مغز را تحت تاثیر قرار می دهد.

تمرینات گفتار درمانی در منزل برای بزرگسالان، نواحی از کار افتاده مغز آنها را تشویق می کند تا عملکرد گفتار و ارتباط را باری دیگر پس از سکته مغزی بهبود بدهند.

هزینه گفتار درمانی کودکان در منزل

بر اساس نرخ تصویب شده وزارت بهداشت و نظام پزشکی، تراپی و درمان روانشناختی کودکان با توجه به نوع درمان کمی پر هزینه تر از درمان بزرگسال خواهد بود. به طور کلی تعرفه گفتار درمانی در منزل برای کودکان سه برابر گفتار درمانی در کلینیک ها می باشد.

آموزش گفتار درمانی در منزل تهران

برای آموزش گفتار درمانی در منزل، گفتار درمانگری حاذق و با تجربه نیاز است. کلینیک های تخصصی از جمله کلینیک مسیحا این خدمات را توسط گفتار درمانگرانی با تجربه و آموزش دیده برای شما در منزل ارائه می کند.

بسیاری از اوقات خدمات گفتار درمانی بیمار می تواند در آسایش و راحتی در منزل ارائه شود. برای بچه ‌های کوچکتر یعنی تا سن ۵ سالگی کودک، گفتار درمانی در منزل می‌ تواند به تقویت رابطه بین فرزند شما و درمانگر کمک کند. گفتار درمانی در منزل باعث می‌شود کودک شما حداکثر احساس راحتی را داشته باشد زیرا گفتار درمانی به خودی خود ممکن است برای بیمار تا حدودی چالش برانگیز و سخت باشد. بنابراین گفتار درمانی در منزل از استرس ناشی از چالش های درمان کم خواهد کرد.

گفتاردرمانی در منزل در تهران

همواره تعداد مشکلات جسمی و فیزیکی که افراد در جامعه با آن روبه رو می شوند بسیار زیاد بوده که سبب اختلال و نقص در روند زندگی عادی افراد شده و انجام امور روزانه را بطور مستقل برای آنها بسیار دشوار کرده است . از جمله این نقص های فیزیکی میتوان به مشکلات کاردرمانی و گفتاردرمانی و …. اشاره کرد .کلینیک مسیحا رهاب در راستای حل این نواقص و مشکلات همواره با ارائه به روزترین روش های درمانی و همکاری با مجرب ترین پرسنل از جمله معتبرترین مراکز توانبخشی در کشور بوده است که همواره در بالاترین رتبه در حوزه درمانی خود بوده است .

برای کسب مشاوره غیر حضوری میتوانید با شماره تلفن های – ۰۹۱۹۳۷۰۵۱۹۸و  ۰۲۱۷۷۹۳۳۵۱۰  -تماس حاصل فرمایید و در صورت تمایل جهت کسب مشاوره حضوری میتوانید به آدرس – تهران ، نارمک ،چهارراه تلفنخانه ،جنب مدرسه سروش ،پلاک ۲۵۰ ،واحد ۱۳ – مراجعه فرمایید همکاران ما همواره در خدمت گذاری به شما عزیزان حاضر خواهند بود.

موقعیت مکانی کلینیک مسیحا رهاب در نهران
سوالات متداول گفتاردرمانی در منزل

گفتار درمانی در منزل به چند عامل بستگی دارد. این عوامل شامل موارد زیر است:

سن -خلق و خوی کودک

 

روش های گفتار درمانی در منزل شامل موارد زیر است:به بیمار حق انتخاب بدهید.دادن حق انتخاب به بیمار نه تنها او را با انگیزه نگه می دارد، بلکه انجام این کار می تواند رشد زبان، گفتار و قدرت تصمیم گیری او را نیز تشویق کند.

آموزش گفتگو با خود-مدل سازی-ساده کردن جملات-پرسیدن سوالات باز

تمرینات گفتار درمانی در منزل برای بهبود اختلالات زبانی مانند آفازی عالی هستند. این اختلالات زمانی رخ می‌دهند که ناحیه مرتبط با زبان و گفتار در مغز پس از آسیب‌هایی مانند سکته مغزی دچار اختلال شود.

در این موقعیت بیمار توانایی رفت و آمد به کلینیک را نخواهد داشت. بهترین گفتار درمانی برای بزرگسالان مبتلا به سکته مغزی، گفتار درمانی در منزل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی سایت