موسیقی درمانی کودک

موسیقی درمانی ذشرق تهران

 

موسیقی درمانی کودک چیست؟

تا بحال اسم تکنیک موسیقی درمانی کودک به گوشتون خورده؟ حتما برای شما هم سوال پیش اومده موسیقی درمانی چیست؟ به زبان ساده وقتی برای کودک شما موسیقی درمانی درنظر گرفته می شود مطابق با سن کودک  شما ، ترکیبی از موزیک و بازی‌ و همچنین آواز و تعاملات در نظر گرفته می شود.این فرایند به علت اینکه مغز موسیقی را در هر دو نیمکره پردازش می کند به مرور بر مدیریت موقعیت های استرس زا ، اجتماعی شدن، ابراز وجود ، ارتباطات و رشد حرکتی تاثیر گذار است.

موسیقی درمانی می تواند عملکرد شناختی را تحریک کند و ممکن است برای اصلاح برخی از مهارت های گفتاری استفاده شود.

درمان اختلالات روان‌شناختی با موسیقی درمانی

با گوش دادن مستقیم، درمانگر کلینیک مسیحا موسیقی می‌سازد یا صدای ضبط شده را پخش می‌کند و کودک شما به آن گوش می‌دهد. سپس در مورد موسیقی صحبت می کند.بدین صورت از آن برای کمک به پردازش احساسات یا تجربیات کودک استفاده می شود.

در فرایند موسیقی درمانی درمانگر کودک شما با پخش موسیقی در جهت آرام کردن کودک و از ریتم برای راهنمایی در تنفس یا کشش استفاده کند

همچنین میتوان با بازی‌های ریتمیک، دست زدن‌ها و استفاده فردی یا گروهی از اسباب بازی در فرایند موسیقی درمانی کودک در درمان اختلالات روان‌شناختی کمک کرد.

۴ مرحله موسیقی درمانی چیست؟

به طور کلی موسیقی درمانی شامل چهار روش اصلی دریافتی، بازآفرینی، بداهه نوازی و آهنگسازی است. این روش ها را می توان در انواع مختلفی مورد استفاده قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی سایت