کاردمانی در منزل

کاردرمانی در منزل
یکی دیگر از مزایای مهم کاردرمانی در منزل این است که کاردرمانگران می توانند وسایلی را که در اختیار دارید، برای روند درمان مورد استفاده قرار دهند.در ابن مقاله به بررسی این موضوع پرداخته ایم در ادامه با ما همراه باشید.
در ادامه خواهیم خواند

کاردرمانی در منزل به چه صورت است؟

کاردرمانی در منزل به این معنا است که کاردرمانگر خدمات درمانی را در منزل به فرد ارائه دهد.

داشتن یک محیط آشنا و امن برای کاردرمانی می تواند برای شما به عنوان والدین، کودک و بزرگسال مفید باشد.

کاردرمانی در منزل و مراجعه یک کاردرمانگر به خانه شما سودمند است زیرا می تواند به مراقبین بیماران کمک کند تا تکنیک های کاردرمانی در منزل را در برنامه ها و فعالیت های روزانه خود گنجانده و پیاده کنند.

گاهی اوقات برای مراقبین سخت است تا تکنیک هایی را که درمانگر به آنها ارائه می‌دهد، انجام دهند.

کاردرمانی در منزل چگونه است

بنابراین حضور کاردرمانگر در منزل به مراقبین بیمار کمک می کند تا روال تکنیک های درمانی را رعایت کرده و به درستی پیش ببرند. همچنین کاردرمانی در خانه به مراقب آموزش می دهد که چگونه تکنیک های کاردرمانی را در زندگی روزمره بیمار پیاده‌ کنند.

کاردرمانی در خانه همچنین راهی عالی برای آموزش فعالیت های روزمره زندگی مانند تغذیه، نظافت، توالت کردن و لباس پوشیدن به بیمار است.

کاردرمانی در منزل برای کودکان

یکی دیگر از مزایای مهم کاردرمانی در خانه این است که کاردرمانگران میتوانند وسایلی را که در اختیار دارید، برای روند درمان مورد استفاده قرار دهند. این تکنیک می تواند برای کمک به بهبود مهارت ها و رشد کودک مفید باشد.

آموزش تکنیک ها به والدین: کاردرمانی در خانه فرصت خوبی برای آموزش تکنیک ها به والدین فراهم می کند. حضور درمانگر در خانه به او فرصتی می دهد تا استراتژی های مداخلات درمانی را به شما آموزش دهد.

به ‌عنوان والدین، می‌توانید جلسه کاردرمانی با فرزندتان را نیز مشاهده کنید و تکنیک ها را با درمانگر تمرین کنید تا زمانی که درمانگر در کنار شما نیست، انجام تکنیک ها برای شما آسان شود. از آنجایی که درمانگر در خانه شما و با فرزندتان کار می کند، می توانید هر سوالی که دارید از او بپرسید.

مزیت کاردرمانی در خانه این است که شما نیازی به رفت و آمد به مراکز درمانی را نخواهید داشت. هنگامی که کاردرمانگر به طور مرتب به منزل شما می آید، ثبات درمان حفظ خواهد شد.

کاردرمانی در منزل برای کودکان

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی گودکان سی پی

کاردرمانی در منزل برای دست

تمرینات دست به عنوان یکی از تکنیک های کاردرمانی در منزل می تواند به بهبود قدرت و مهارت در دست ها و انگشتان کمک کند. این درمان به ویژه برای بهبود مهارت های حرکتی پس از مواجهه با یک بیماری عصبی مانند سکته مغزی یا آسیب مغزی مفید هستند.

علاوه بر این تمرینات تقویتی و کاردرمانی دست می تواند به جلوگیری از بدتر شدن شرایطی مانند آرتریت نیز کمک کند.

برای کسانی که دست‌ هایشان دچار فلج ناشی از آسیب‌های عصبی مانند سکته مغزی شده است، کاردرمانی باید با ورزش غیر فعال شروع شود. ورزش غیر فعال به این معنی است که بیمار از دست سالم خود برای کمک به دست آسیب دیده برای تکمیل تمرینات استفاده کند.

این کار نه تنها به جلوگیری از ضعف عضلات پس از سکته (اسپاستیسیته) کمک می کند، بلکه می تواند به بهبود حرکت در دست آسیب دیده شما نیز کمک کند.

کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان

در روند کاردرمانی در خانه برای بزرگسالان بر روی مهارت های زیر کار می شود:

غذا خوردن
حمام کردن
استفاده از توالت
مهارت های عملکردی
در حالت صحیح خوابیدن
پخت و پز
خانه داری
تحرک روزانه

کاردرمانی در منزل برای راه رفتن

در روند کاردرمانی در منزل برای راه رفتن مداخلات درمانی به شما این امکان را می دهد که عضلات یا استخوان های آسیب دیده خود را با ورزش های مختلف بدون اعمال فشار زیاد بر ناحیه آسیب دیده، بهبود دهید.

آموزش کاردرمانی در منزل

کاردرمانی در منزل باعث می شود تا حریم خصوصی خانواده شما حفظ شود. خانواده‌ ها در این نوع درمان احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

همچنین در روند کاردرمانی در خانه خانواده ها و مراقبین موضوعات و مسائل مربوط به فرزندشان را راحت تر بیان می کنند.

کاردرمانی در خانه می‌تواند هم برای کودکان و هم برای خانواده‌هایشان بسیار مفید باشد.

با این وجود ارائه خدمات درمانی در محیط کلینیک و مدرسه نیز می‌تواند برای بهبود مهارت‌ها و استقلال کودک شما بسیار مفید باشد.

آموزش کاردرمانی در منزل

بیشتر بخوانیم : دلایل دیر حرف زدن کودک

کلینیک های خصوصی اغلب تجهیزات بیشتری را در دسترس درمانگر قرار می دهد تا در طول درمان از آنها استفاده کند. مهم است که با درمانگر خود صحبت کنید که چه تجهیزات درمانی می تواند برای کودک شما مفید باشد، زیرا نیازهای هر کودک متفاوت است.

هزینه کاردرمانی در منزل

به طور کلی هزینه کاردرمانی به ازای هر جلسه صد هزار تومان می باشد. این مبلغ برای جلسات کاردرمانی کودکان و بزرگسالان متفاوت است.

کاردرمانی در منزل به علت ارائه خدمات منحصر به فرد به بیمار در منزل او هزینه بالاتری دارد.

تعرفه کاردرمانی در منزل

هزینه کاردرمانی در منزل در خارج از کشور به ازای هر جلسه دویست تا سیصد دلار می باشد. با این وجود در ایران هزینه این نوع کاردرمانی بسیار پایینتر از کشورهای دیگر است.

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی

کاردرمانی در منزل تهران

در روند کاردرمانی در منزل، کاردرمانگران به مراجعان کمک می کنند تا نحوه انجام فعالیت های روزانه خود را بهبود بخشند. یکی از جنبه های مداخله کاردرمانی شامل ارزیابی های مربوط به بیمار در منزل است.

کاردرمانگران می‌توانند توسط انجام ارزیابی بیمار و نحوه استفاده او از تجهیزات منزل، اصلاحات یا استراتژی ‌های تطبیقی را برای حفظ، بهبود و بازیابی عملکرد و استقلال بیمار اعمال کنند.

کاردرمانگر برنامه روزانه و فعالیت های بیمار را در نظر گرفته و مهارت هایی مانند استقامت، مهارت های حرکتی، تعادل، قدرت و هماهنگی بیمار را ارزیابی می کند.

اگر می خواهید در وقت خود صرفه جویی کنید و منزل خود را به کلینیک تبدیل کنید، کاردرمانی در خانه بهترین گزینه است. برگزاری جلسات درمانی در خانه به درمانگر این امکان را می‌دهد که عملکرد شما را در محیط خانه مشاهده کند.

همچنین این نوع درمان می تواند به کاردرمانگر کمک کند تا مداخله درمانی متناسب با نیازهای افراد را تنظیم کند.

کاردرمانی در خانه برای مراجعین مسن تر و کسانی که مشکلات حرکتی و ضعف عضلانی دارند مفید است.

بهتر است با درمانگر خود صحبت کنید تا بدانید کدام خدمات و درمان‌ ها برای شما بهتر است.

یکی از بهترین کلینیک هایی که در تهران کاردرمانی در منزل را به صورت تخصصی ارائه می کند، کلینیک مسیحا می باشد.

موقعیت مکانی کلینیک مسیحا رهاب در تهران

سوالات متداول کاردرمانی در منزل

کاردرمانی در منزل به این معنا است که کاردرمانگر خدمات درمانی را در منزل به فرد ارائه دهد.داشتن یک محیط آشنا و امن برای کاردرمانی می تواند برای شما به عنوان والدین، کودک و بزرگسال مفید باشد.

هزینه کاردرمانی در منزل در خارج از کشور به ازای هر جلسه دویست تا سیصد دلار می باشد. با این وجود در ایران هزینه این نوع کاردرمانی بسیار پایینتر از کشورهای دیگر است.

کاردرمانی در منزل باعث می شود تا حریم خصوصی خانواده شما حفظ شود. خانواده‌ ها در این نوع درمان احساس راحتی بیشتری می‌کنند.همچنین در روند کاردرمانی در خانه خانواده ها و مراقبین موضوعات و مسائل مربوط به فرزندشان را راحت تر بیان می کنند.

مطب گفتاردرمانی

مطب گفتاردرمانی
در بهترین مطب گفتاردرمانی بر روی عضلات ضعیف حرکتی دهان کار می شود. درواقع برخی از اختلالات گفتاری به علت ضعیف بودن عضلات حرکتی دهان می باشند.در ادامه مقاله با ما همراه باشید.
در ادامه خواهیم خواند

مطب گفتاردرمانی به چه صورت است؟

مطب گفتاردرمانی کلینیکی است که در آن انواع اختلالات گفتاری با استفاده از تکنیک های مختلف درمان می شوند.

یکی از تکنیک های گفتاردرمانی استفاده از بازخورد حسی است. این تکنیک ساده به شما یا کودکتان کمک می کند تا از کلماتی که بیان می کنید و نحوه بیان آنها بیشتر آگاه شوید.

گفتاردرمانگر ممکن است از بازخورد شنیداری نیز استفاده کند.

در واقع گفتاردرمانگر ممکن است نمونه ای از نحوه بیان کودک شما را ضبط کند و آن را دوباره پخش کند.

مطب گفتاردرمانی به چه صورت است؟

سپس صدای ضبط شده ای از همان کلمات را پخش می کند که به درستی تلفظ می شوند تا کودک بتواند تفاوت بین نحوه بیان درست و نادرست را متوجه شود.

کودک شما همچنین می تواند از بازخورد بصری یا تماشای نحوه بیان خود و دیگران بهره مند شود.

بازخورد لمسی یکی از تکنیک هایی است که در مطب گفتاردرمانی استفاده می شود. جمله بندی و بیان مناسب مستلزم قرارگیری صحیح زبان در زمان بیان و سایر ساختارهای دهان است. اما ممکن است سخت باشد که به کودک آموزش دهید تا زبان خود را به روشی خاص حرکت دهد.

علاوه بر بازخورد لمسی، گفتاردرمانگر کودک شما از سایر فعالیت‌ها در مطب گفتاردرمانی برای آموزش بیان صحیح استفاده می‌کند تا به کودک شما کمک کند که صداهای خاصی را تلفظ کند.

گفتاردرمانگر ممکن است به وضوح کلمه ای را بیان کند و از کودک شما بخواهد که آن را تکرار کند. این کار چندین بار انجام می شود تا کودک شما با تمرینات زیاد به خوبی آموزش ها را فرا گیرد.

 

 

بهترین مطب گفتاردرمانی در تهران

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی در تهران

بهترین مطب گفتاردرمانی در تهران

در بهترین مطب گفتاردرمانی در تهران بر روی عضلات ضعیف حرکتی دهان نیز کار می شود. در واقع برخی از اختلالات گفتاری به علت ضعیف بودن عضلات حرکتی دهان می باشند.

این مشکل تنها می تواند در گفتار کودک شما اختلال ایجاد کند بلکه می تواند توانایی بلع و تغذیه کودک را تحت تاثیر قرار دهد. تمرینات حرکتی دهان و ماساژ صورت ممکن است برای بهبود تون عضلات استفاده شود.

همچنین گفتار درمانگر در مطب گفتاردرمانی ممکن است روی بلع غذاهایی با متریال و دماهای مختلف به منظور افزایش حس لامسه دهان کار کند. همچنین در جلساتی که در مطب گفتاردرمانی برگزار می شود ممکن است از فرزند شما خواسته شود که هنگام تولید صدای “ش” به گرد شدن لب ها یش دقت کند.

اختلالات گفتار و زبان نه تنها می تواند بر توانایی کودک برای بیان واضح تاثیر بگذارد، بلکه بر توانایی او در درک زبان و بیان مناسب نیز تاثیر می گذارد.

برخی از کودکان ممکن است در بیان افکار خود در قالب کلمات، پیروی کردن از دستورالعمل ها، بیان خواسته ها، بیان نیازها یا روایت داستان مشکل داشته باشند. در مطب گفتاردرمانی با استفاده از کتاب ها، نقش آفرینی در بازی ها و فعالیت های گفتاردرمانی مشابه مهارت های زبان و گفتار تشویق می شود.

کودک شما ممکن است در ساختن جملات، یادگیری واژگان جدید و بیان افکار خود مشکل داشته باشد. در مطب گفتاردرمانی بر روی تمامی این مشکلات کار می شود.

به یاد داشته باشید که در زمان برگزاری جلسات در مطب گفتاردرمانی از گفتاردرمانگر در مورد فعالیت ها و تمرینات گفتار درمانی در خانه بپرسید.

مراجعه به مطب گفتاردرمانی از این جهت منحصر به فرد است که در هنگام استفاده از تکنیک ها درمانگران در زمینه کمک به بیمار در تولید صداهای خاص و بیان صحیح بخش های مختلف گفتار تمرکز می کنند.

این نوع گفتار درمانی برای کمک به بسیاری از مشکلاتی که در نتیجه آسیب مغزی، بیماری یا تاخیر در گفتار ایجاد شده اند، در مطب گفتاردرمانی استفاده می شود.

سایر خدمات کلینیک مسیحا رهاب

هزینه مطب گفتاردرمانی

هزینه مطب گفتاردرمانی خصوصی به نسبت مراکز عمومی کمی بالاتر است.

علت این مسئله ارائه خدمات تخصصی و منحصر به فرد برای هر بیمار است که فقط در مطب گفتاردرمانی خصوصی ارائه می شود.

گفتار درمانی کودکان در منزل

یکی از بهترین گزینه ها برای گفتاردرمانی کودکان، گفتاردرمانی در منزل است.

در این نوع درمان برای درگیر نگه داشتن کودک در تمرینات بیانی از بازی های مختلف استفاده می شود.

به عنوان مثال، گفتار درمانگر ممکن است با کودک شما بازی پرتاب توپ را انجام دهد.

هر بار که کودک یک توپ را پرتاب می کند، باید کلمه خاصی را که در آن مشکل دارد، تلفظ کند.

گفتار درمانی کودکان در منزل

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی در تهرانپارس

بیشترین سوالات پرسیده شده توسط کاربران

۱-در گفتار درمانی چه می کنند؟

درمانگران گفتار و زبان برای کودکان و بزرگسالانی که در برقراری ارتباط، خوردن، نوشیدن و بلع مشکل دارند، درمان تغییر دهنده زندگی، حمایت و مراقبت می کنند. به افرادی که به دلایل جسمی یا روانی در صحبت کردن و برقراری ارتباط مشکل دارند کمک خواهید کرد.

۲-آیا یک SLP می تواند مطب خود را باز کند؟ خارج از مقررات قانونی، هیچکس به شما نمی گوید که چگونه کسب و کار خود را اداره کنید. اکثر SLP ها در مطب خصوصی به عنوان یک پزشک انفرادی شروع می کنند، اما با موفقیت، رشد می کند. یادگیری مدیریت کارکنان اداری و سایر SLP ها یک گام کلیدی در گسترش یک کار خصوصی موفق است.
۳-در نوبت گفتار درمانی چه اتفاقی می افتد؟ درمانگر از شما درباره نگرانی‌هایتان می‌پرسد، فکر می‌کنید درمان چگونه می‌تواند به فرزندتان کمک کند و دوست دارید از درمان چه چیزی به دست آورید. ایده خوبی است که در جلسه شرکت کنید و بدانید که چه حمایتی می خواهید و قدم های بعدی که دوست دارید فرزندتان در رشد خود به دست آورد.

مطب گفتاردرمانی در شرق تهران

بهترین مطب گفتاردرمانی در شرق تهران کلینیک مسیحا می باشد. در کلینیک مسیحا گفتاردرمانی در زمینه های متنوعی انجام می شود که در ادامه به آنها می پردازیم.

در مطب گفتاردرمانی مسیحا، درمان برای کمک به رشد توانایی های گفتاری بیمار استفاده می شود. این درمان اغلب برای کودکانی که دارای تاخیر در گفتار هستند و در بزرگسالانی که برای تقویت توانایی های زبان و گفتار خود نیاز به کمک دارند در مطب گفتار درمانی استفاده می شود. گفتاردرمانی بر روی کمک به بیمار برای تلفظ صحیح کلمات تمرکز دارد.

یکی دیگر از درمان هایی که در مطب گفتاردرمانی مسیحا انجام می شود، حرکت درمانی است. حرکت درمانی دهان شامل تمرینات روتین با هدف تقویت عضلات داخل و اطراف دهان است که به کنترل تمرکز در گفتار کمک می کند.

اگرچه این نوع درمان می‌تواند به بیماران مبتلا به تاخیر گفتاری کمک کند اما بیشتر برای بیمارانی استفاده می‌شود که دچار آسیب جسمی شده یا به بیماری‌ هایی مبتلا شده اند که باعث ناتوانی در صحبت کردن صحیح آنها شده است.

هنگامی که بیماران از بیماری های طبی مانند سکته مغزی رنج می برند، ممکن است دچار ناتوانی در بلع شوند که در اصطلاح پزشکی به آن دیسفاژی می گویند.

مبتلایان به دیسفاژی ممکن است در خوردن، نوشیدن و صحبت کردن مشکل داشته باشند. درمان VitalStim می‌تواند همراه با سایر درمان ‌ها استفاده شود تا به بیماران کمک کند توانایی بلع خود را بازیابند.

VitalStim با استفاده از تحریک الکتریکی در امتداد گردن همراه با سایر تمرینات می تواند به سرعت بخشیدن روند بهبودی بیمار کمک کند.


LSVT یا گفتار درمانی لی سیلورمن یک درمان جامع است که برای بهبود گفتار بیماران استفاده می شود. این درمان به بسیاری از جنبه های گفتار، از جمله نوع بیان و توانایی تنفسی می پردازد. در تحقیقات ثابت شده است که LSVT بر افزایش توانایی در گفتار موثر است.

مطب گفتاردرمانی مسیحا دارای درمان های تخصصی، پزشکان ماهر، و فضایی راحت است که به شما کمک می کند تا به اهداف درمانی خود دست یابید.

تعرفه مطب گفتاردرمانی

تعرفه مطب گفتاردرمانی بابت هر جلسه چهل و پنج دقیقه ای، صد هزار تومان می باشد.

بیشتر بخوانیم : گفتاردرمانی شرق تهران

مطب گفتاردرمانی در تهران

همواره تعداد مشکلات جسمی و فیزیکی که افراد در جامعه با آن روبه رو می شوند بسیار زیاد بوده که سبب اختلال و نقص در روند زندگی عادی افراد شده و انجام امور روزانه را بطور مستقل برای آنها بسیار دشوار کرده است .

از جمله این نقص های فیزیکی میتوان به مشکلات کاردرمانی و گفتاردرمانی و …. اشاره کرد .کلینیک مسیحا رهاب در راستای حل این نواقص و مشکلات همواره با ارائه به روزترین روش های درمانی و همکاری با مجرب ترین پرسنل از جمله معتبرترین مراکز توانبخشی در کشور بوده است که همواره در بالاترین رتبه در حوزه درمانی خود بوده است .

برای کسب مشاوره غیر حضوری میتوانید با شماره تلفن های – ۰۹۱۹۳۷۰۵۱۹۸و  ۰۲۱۷۷۹۳۳۵۱۰  -تماس حاصل فرمایید و در صورت تمایل جهت کسب مشاوره حضوری میتوانید به آدرس – تهران ، نارمک ،چهارراه تلفنخانه ،جنب مدرسه سروش ،پلاک ۲۵۰ ،واحد ۱۳ – مراجعه فرمایید همکاران ما همواره در خدمت گذاری به شما عزیزان حاضر خواهند بود.

موقعیت مکانی کلینیک مسیحا رهاب در تهران
سوالات متداول مطب گفتاردرمانی

مطب گفتاردرمانی کلینیکی است که در آن انواع اختلالات گفتاری با استفاده از تکنیک های مختلف درمان می شوند.

هزینه مطب گفتاردرمانی خصوصی به نسبت مراکز عمومی کمی بالاتر است.علت این مسئله ارائه خدمات تخصصی و منحصر به فرد برای هر بیمار است که فقط در مطب گفتاردرمانی خصوصی ارائه می شود.

یکی از بهترین گزینه ها برای گفتاردرمانی کودکان، گفتاردرمانی در منزل است.در این نوع درمان برای درگیر نگه داشتن کودک در تمرینات بیانی از بازی های مختلف استفاده می شود.

کاردرمانی شرق تهران

مراکز کاردرمانی شرق تهران
مراکز کاردرمانی شرق تهران موضوعی است که در این مقاله به بررسی کامل آن پرداخته ایم رای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.
در ادامه خواهیم خواند

مراکز کاردرمانی در تهران

امروزه، اغلب افراد با مشکلاتی مواجه هستند که حتی قادر به انجام فعالیت های شخصی خود نیستند؛ چه برسد به کار، تفریح و… . تصادف، بیماری های جسمی و ذهنی، مشکلات ارثی، کهولت سن و بسیاری موارد از دلایلی هستند که باعث می شوند افراد با این مشکلات مواجه شوند.

خوشبختانه، ایجاد مراکز کاردرمانی در تهران تا حد زیادی می تواند کمک کننده باشد.

چرا؟ به این دلیل که معمولا این مراکز از افراد متخصص و با دانش در زمینه های مختلف همکاری می کنند.

این افراد که به آنها کاردرمانگر گفته می شود؛ استقلال فرد را در همه زمینه ها بهبود می بخشند.

مراکز کاردرمانی در تهران

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی کودکان

در واقع مراکز کاردرمانی شرق تهران مزایای زیادی دارند که مهمترین آنها کمک به استقلال فرد است.

چراکه، مردم می خواهند از خودشان مراقبت کنند. آن‌ها می‌خواهند کارهای شخصی مانند حمام کردن، لباس پوشیدن و رفتن به دستشویی را با کمترین کمک ممکن انجام دهند.

مراکز کاردرمانی در شرق تهران

مراکز کاردرمانی شرق تهران ابتدا با انجام یک سری معاینات و آزمایش ها میزان اختلال فرد بیمار را مشخص کرده و سپس با توجه به میزان شدن بیمار و اختلال فرد یک سری برنامه ها و تمرینات را در دوره های مختلف برای آن در نظر می گیرند.

همچنین، در مراکز کاردرمانی شرق تهران، معمولا از افرادی متخصص و از آن مهمتر با تجربه کمک گرفته می شود تا با به کارگیری وسایل و تجهیزات مخصوص هر بیمار به عنوان کاردرمانگر بتوانند روند بهبود سریعتر بیمار پیش ببرند. اما یک کاردرمانگر چه می کند؟

هنگامی که یک کاردرمانگر با یک بیمار جدید ملاقات می کند، معمولا ارزیابی انجام می دهد. نتیجه ارزیابی به آنها کمک می کند تا یک برنامه ریزی فردی برای بیمار تهیه کنند.

گاهی اوقات درمانگر با خانواده بیمار ملاقات می کند تا در مورد کارهایی که خانواده می توانند برای حمایت از سفر بیمار انجام دهند صحبت کند. یک فرد ممکن است جلسات درمانی را برای مدت کوتاه (چند هفته) یا طولانی تر (چند سال) داشته باشد.

همچنین، کاردرمانگر و بیمار به اندازه گیری پیشرفت و تعیین اهداف برای فعالیت های روزانه که برای بیمار مهم هستند؛ ادامه می دهند.

آدرس مراکز کاردرمانی شرق تهران

کاردرمانی به عنوان یکی از شاخه های توانبخشی نقش مهمی در روند بهبود افراد با ناتوانی های مختلف را ایفا می کند. مراکز کاردرمانی شرق تهران از مزایای باورنکردنی برخوردار هستند که می توانند به شما در رفع مشکل عزیزتان کمک بسیاری کنند.

برخی از این مزایا عبارتند از:

• کمک به کودکان در طی کردن روند رشد: کودکان دارای ناتوانی های جسمی یا ذهنی ممکن است در زمینه آموزش به حمایت بیشتری نیاز داشته باشند. کودکانی که با کاردرمانگران کار می کنند به روش هایی که به بهترین وجه با نیازهای فردی آنها مطابقت دارد، یاد گرفته و بهبود می یابند.

• افزایش استقلال در کارها: کاردرمانگران می توانند به سالمندان در مورد سلامت جسمی و شناختی آنها و بازیابی استقلال کمک کنند. برای مثال، یک درمانگر می‌تواند روی کارهای بهداشتی مانند حمام کردن، رفتن به حمام یا مسواک زدن دندان‌ها کار کند.

• بهبود حافظه: برخی افراد فکر می کنند که کاردرمانگران فقط با شرایط سلامت جسمانی کار می کنند، اما می توانند به سلامت روان نیز کمک کنند، از جمله حافظه. کاردرمانگران بازی های حافظه و پازل برای کمک به تقویت حافظه بیماران به کار می گیرند.

این موارد تنها بخشی از مزایای کاردرمانی است. بنابراین اگر به دنبال آدرس مراکز کاردرمانی شرق تهران هستید؛ ما به شما کلینیک توانبخشی مسیحا را معرفی می کنیم.

این کلینیک با بهره گیری از افراد با تجربه بهترین متدهای روز دنیا را ارائه کرده تا مراجعین خود بتوانند در کمترین زمان ممکن سلامتی و استقلال خود را بازیابند. آدرس کلینیک مسیحا: نارمک، چهارراه تلفنخانه، جنب مدرسه سروش، پلاک ۲۵۰، واحد ۱۳ می باشد.

بهترین مراکز کاردرمانی شرق تهران

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی در تهرانپارس

بهترین مراکز کاردرمانی شرق تهران

خوشبختانه امروزه کلینیک های توانبخشی زیادی ایجاد شده به خصوص در شرق تهران. شما می توانید نزدیکترین مرکز را انتخاب کرده و دغدغه رفت و آمد خود را کمتر کنید.

البته فراموش نکنید که پیدا کردن بهترین مراکز کاردرمانی شرق تهران تاثیر زیادی در روند بهبودی بیمار شما خواهد داشت. اینکه در این مراکز از چه وسایل و تجهیزات مناسب با نیاز بیمار شما استفاده می شود؛ افراد و کاردرمانگران از تخصص و تجربه کافی برخوردار هستند یا خدمات منزل را نیز ارائه می دهند.

از جمله مواردی است که نشان دهنده اهمیت این مراکز در روند کاری و بهبودی بیماران است. قبل از انتخاب این مرکز توانبخشی لیستی از نیازهای خود و بیمارتان تهیه کنید تا بتوانید این موارد را از کلینیک مورد نظر جویا شوید.

همچنین بهتر از بیماران دیگری که در این مراکز تحت درمان هستند پرس و جو کرده و مطمئن شوید. فراموش نکنید که اولویت شما بهبود بیمارتان است.

سایر خدمات کلینیک مسیحا رهاب

لیست بهترین مراکز کاردرمانی شرق تهران

لیست بهترین مراکز کاردرمانی شرق تهران به شما کمک می کند تا راحت‌تر کلینیک مورد نظر خود را پیدا کنید. همان طور که در قسمت های قبل گفته شد. انتخاب این مراکز جدایی از نزدیکی به محل سکونت شما بایستی یک سری ویژگی ها و خدمات را نیز به همراه داشته باشند. بنابراین در انتخاب مراکز کاردرمانی شرق تهران نهایت دقیق را به خرج دهید.

کلینیک توانبخشی مسیحا:

این کلینیک با هدف بهبودی بیماران با جدیدترین متدهای دنیا در حال فعالیت است. از جمله امکانات و خدماتی که در این کلینیک ارائه می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱. استفاده از نیروهای متعهد و متخصص
۲. مجهز به تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیماران
۳. برگزاری کلاس ها و دوره های استعدادیابی
۴. خدمات ویژه برای افراد ناشنوا
۵. قرارداد با بیمه های تکمیلی
و بسیاری از موارد دیگر، آدرس این کلینیک: نارمک، چهارراه تلفنخانه، جنب مدرسه سروش، پلاک ۲۵۰، واحد ۱۳ می باشد. سایر مراکز کاردرمانی شرق تهران در ادامه ارائه می شود.

بهترین مراکز کاردرمانی شرق تهران

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی ذهنی

کلینیک کاردرمانی شرق تهران

کلینیک کاردرمانی شرق تهران کمک زیادی به افراد با اختلال های ذهنی، جسمی و حرکتی می کند. در این کلینیک ها با توجه به ارزیابی های اولیه بیمار انواع درمان ها و برنامه ها در اختیار فرد قرار داده می شود تا روند بهبود سریعتر پیش رود.

مهمترین بخشی که در این کلینیک ها باید به آن توجه کرد؛ کاردرمانگران هستند. کاردرمانگران به طور مرتب پیشنهادات تجهیزات تطبیقی را به بیماران خود ارائه می دهند.

چه فرد در حال یادگیری نحوه لباس پوشیدن بعد از تعویض مفصل ران یا جراحی کمر باشد، یا به گزینه هایی برای حفظ ایمنی در حمام نیاز داشته باشد، OT ها یا کاردرمانگران، درمانگرانی هستند که به این مسائل رسیدگی می کنند. بنابراین از تجربه و تخصص این افراد اطمینان حاصل کنید.

 معرفی مراکز کاردرمانی شرق تهران 

همواره تعداد مشکلات جسمی و فیزیکی که افراد در جامعه با آن روبه رو می شوند بسیار زیاد بوده که سبب اختلال و نقص در روند زندگی عادی افراد شده و انجام امور روزانه را بطور مستقل برای آنها بسیار دشوار کرده است . از جمله این نقص های فیزیکی میتوان به مشکلات کاردرمانی و گفتاردرمانی و …. اشاره کرد .کلینیک مسیحا رهاب در راستای حل این نواقص و مشکلات همواره با ارائه به روزترین روش های درمانی و همکاری با مجرب ترین پرسنل از جمله معتبرترین مراکز توانبخشی در کشور بوده است که همواره در بالاترین رتبه در حوزه درمانی خود بوده است .

برای کسب مشاوره غیر حضوری میتوانید با شماره تلفن های – ۰۹۱۹۳۷۰۵۱۹۸و  ۰۲۱۷۷۹۳۳۵۱۰  -تماس حاصل فرمایید و در صورت تمایل جهت کسب مشاوره حضوری میتوانید به آدرس – تهران ، نارمک ،چهارراه تلفنخانه ،جنب مدرسه سروش ،پلاک ۲۵۰ ،واحد ۱۳ – مراجعه فرمایید همکاران ما همواره در خدمت گذاری به شما عزیزان حاضر خواهند بود.

موقعیت مکانی کلینیک مسیحا رهاب در تهران
سوالات متداول مراکز کاردرمانی شرق تهران

امروزه، اغلب افراد با مشکلاتی مواجه هستند که حتی قادر به انجام فعالیت های شخصی خود نیستند؛ چه برسد به کار، تفریح و… . تصادف، بیماری های جسمی و ذهنی، مشکلات ارثی، کهولت سن و بسیاری موارد از دلایلی هستند که باعث می شوند افراد با این مشکلات مواجه شوند.

خوشبختانه امروزه کلینیک های توانبخشی زیادی ایجاد شده به خصوص در شرق تهران. شما می توانید نزدیکترین مرکز را انتخاب کرده و دغدغه رفت و آمد خود را کمتر کنید.

لیست بهترین مراکز کاردرمانی شرق تهران به شما کمک می کند تا راحت‌تر کلینیک مورد نظر خود را پیدا کنید. همان طور که در قسمت های قبل گفته شد. انتخاب این مراکز جدایی از نزدیکی به محل سکونت شما بایستی یک سری ویژگی ها و خدمات را نیز به همراه داشته باشند. بنابراین در انتخاب مراکز کاردرمانی شرق تهران نهایت دقیق را به خرج دهید.

مرکز گفتاردرمانی کودکان

مرکز گفتاردررمانی کودکان
مرکز گفتار درمانی کودکان، کلینیکی است که در آن درمان برای بهبود مهارت های گفتار و زبان کودکان انجام می شود. در این مقاله به بررسی کامل این موضوع پرداخته ایم در ادامه با ما همراه باشید.
در ادامه خواهیم خواند

مرکز گفتار درمانی کودکان به چه صورت است ؟

مرکز گفتار درمانی کودکان، کلینیکی است که در آن درمان برای بهبود مهارت های گفتار و زبان کودکان انجام می شود.

روند گفتار درمانی شامل آموزش مهارت های زبانی اولیه، تولید صدا، درک مطلب، گفتار روان، وضوح گفتار و بیان مناسب است.

یک گفتاردرمانگر، که به او آسیب شناس گفتار و زبان نیز می گویند، اختلالات گفتار و مشکلات ارتباطی را ارزیابی، تشخیص و درمان می کند.

آنها کودکان مبتلا به تاخیر رشد و همچنین بزرگسالان مبتلا به اختلالات گفتاری ناشی از آسیب یا بیماری را درمان می کنند. پزشک متخصص شما ممکن است به دلایل مختلفی شما را به یک آسیب شناس گفتار و زبان ارجاع دهد.

مرکز گفتار درمانی کودکان به چه صورت است ؟

بهترین مرکز گفتار درمانی کودکان در تهران

در انتخاب بهترین مرکز گفتار درمانی کودکان در تهران باید چند عامل را مد نظر داشت. موارد زیر عواملی هستند که هنگام تصمیم گیری در مورد کلینیک باید در نظر گرفته شوند.

ویژگی های درمانگر مناسب

مهم است که گفتار درمانگر بتواند با کودک شما مطابق با نیازها و سبک یادگیری او رفتار کند. یک رویکرد گفتار درمانی یکسان برای همه کودکان مناسب نمی باشد. تضمین برآورده شدن نیازهای فرزندتان توسط گفتار درمانگر از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرایط مرکز گفتار درمانی کودکان

بیشتر بخوانیم : گفتاردرمانی کودکان

شرایط مرکز گفتار درمانی کودکان

آنچه در طول گفتار درمانی اتفاق می افتد به عوامل مختلفی از جمله سن کودک، نوع و شدت اختلال گفتار او بستگی دارد. گفتار درمانی برای کودکان، معمولاً شامل بازی های مختلف است.

در مرکز گفتار درمانی برای کودکان فعالیت‌ ها و بازی‌ های مبتنی بر زبان و گفتار انجام می شود. گفتار درمانی برای بزرگسالان، بر بهبود یا بازسازی مجموعه مهارت‌های خاص متمرکز است.

آسیب شناس گفتار و زبان کودک درمان مناسب را بر اساس موقعیت منحصر به فرد کودک شما انتخاب کرده و اجرا می کند. روش‌ها و دسته ‌های مختلفی از رویکردهای گفتار درمانی وجود دارد و گفتار درمانگر شما رویکردی را انتخاب می‌کند که برای شما مناسب‌ می باشد.

فرزند شما نیاز دارد تا در محیطی دلپذیری باشد تا بتواند به طور موثر با گفتار درمانگر ارتباط برقرار کند. برای مثال، اگر یک درمانگر کت سفید بپوشد، دیدگاه کودک نسبت به درمان ممکن است تغییر کند.

در این شرایط ممکن است پوشش گفتار درمانگر کودک را به یاد بیمارستان ها و سایر تجربیات ناخوشایند بیندازد. چنین خاطراتی باعث می شود کودک ساکت شده و درمان او با مشکل مواجه شود.

سایر خدمات کلینیک مسیحا رهاب

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی در تهران

ارتباط بین درمانگر و کودک

پیوند و ارتباط بین یک کودک و گفتار درمانگر معمولاً تعیین کننده نتیجه درمان و بهبود گفتار کودک است. اگر فرزند شما با درمانگر احساس راحتی نمی کند، بهتر است این خدمات را در جای دیگری جستجو کنید.

اگر گفتار درمانگر توانسته است با کودکان دیگری با نیازهای مشابه کودک شما ارتباط برقرار کند، به احتمال زیاد با کودک شما نیز ارتباط برقرار خواهد کرد.

قبل از آن که گفتار درمانی را برای کودک خود شروع کنید، شخصا با گفتار درمانگر مورد نظر خود صحبت کنید. اگر از نحوه برقراری ارتباط با او راضی بودید، می توانید با آرامش خاطر برای جلسات گفتار درمانی همراه با کودک خود مراجعه کنید.

تعامل با مدیر مرکز گفتار درمانی کودکان به شما کمک می کند تا در مورد این موضوع تصمیم درستی بگیرید.

هزینه مرکز گفتار درمانی کودکان

هزینه و تعرفه گفتار درمانی در سال ۱۴۰۰ برای هر چهل و پنج دقیقه به مبلغ صد هزار تومان می باشد.

وسایل مرکز گفتار درمانی کودکان

در مرکز گفتار درمانی کودکان از وسایل و تکنیک های متفاوتی که مناسب گفتار درمانی است، استفاده می شود. تعدادی از تکنیک های گفتار درمانی وجود دارد که آسیب شناس گفتار و زبان شما ممکن است در درمان از آنها استفاده کند. درمان برای هر فردی بسته به نوع اختلال گفتاری که دارد متفاوت است. گفتار درمانگر کودک شما یک برنامه دقیق برای مراقبت و درمان کودک با توجه به نیازهای منحصر به فرد کودک شما پایه ریزی می کند.

فعالیت هایی که باید توسط والدین با فرزندان در خانه انجام شود.

برای فرزندتان کتاب بخوانید. خواندن کتاب برای کودک شما راهی فوق العاده برای رشد مهارت های گفتاری و زبانی اوست.

زمان استفاده از وسایل الکترونیکی را کاهش دهید. تحقیقات نشان می دهد که تماشای بیش از حد تلویزیون می تواند رشد زبان را به تاخیر بیندازد.

مراقب کودک خود بوده و صبور باشید. اگر کودک شما اختلال گفتاری دارد، صبور بودن با او بسیار مهم است.

آنها را تحت فشار نگذارید تا کلمات را بیان کنند. با کودک خود بازی کنید. بازی‌هایی که شامل حدس زدن اشیا، توصیف اشیا یا سوال پرسیدن می‌شوند، راهی فوق‌العاده برای بهبود مهارت‌های زبانی و گفتاری کودک هستند.

مرکز گفتار درمانی کودکان در شرق تهران

بیشتر بخوانیم : گفتاردرمانی شرق تهران

بیشترین سوالات پرسیده شده توسط کاربران

۱-چه زمانی کودک باید گفتار درمانی را انجام دهد؟

بهترین سن برای گفتار درمانی، سنی است که کودک شما شروع به عقب افتادن می کند، یا زمانی که متوجه می شوید که به نقاط عطف خود نمی رسد. هیچ وقت برای شروع درمان خیلی زود یا دیر نیست. کودکانی که اصلا صحبت نمی کنند معمولاً در حدود ۱۸ ماهگی برای ارزیابی گفتار و زبان ارجاع داده می شوند.

۲-در گفتار درمانی کودکان چه می کنند؟فعالیت های مداخله زبانی: SLP با بازی و صحبت کردن، استفاده از تصاویر، کتاب ها، اشیاء یا رویدادهای جاری برای تحریک رشد زبان با کودک تعامل می کند. درمانگر ممکن است واژگان و دستور زبان صحیح را مدلسازی کند و از تمرینات تکراری برای ایجاد مهارت های زبانی استفاده کند.
۳-چگونه می توانم گفتار کودکم را بهبود بخشم؟بر ارتباطات تمرکز کنید. با کودک خود صحبت کنید، آواز بخوانید و تقلید صداها و حرکات را تشویق کنید.
برای فرزندتان بخوانید. از زمانی که کودک شما نوزاد است شروع به خواندن کنید. …
از موقعیت های روزمره استفاده کنید. برای تقویت گفتار و زبان فرزندتان، در طول روز به روش خود صحبت کنید.

بزرگسالان مبتلا به اختلالات گفتاری نیز می توانند از تمرینات در خانه بهره مند شوند. این تمرینات شامل موارد زیر است:

تمرینات زبان: زبان خود را بیرون بیاورید، دو ثانیه نگه دارید، سپس آن را به داخل ببرید. این کار را چندین بار تکرار کنید.

لبخند زدن در مقابل آینه می تواند به بهبود مهارت های حرکتی کمک کند.
لب هایت را تکان دهید. سعی کنید لب هایتان را جمع کنید، سپس به حالت قبل برگردید. این کار را چندین بار تکرار کنید.

خواندن با صدای بلند: اگر اختلال گفتاری شما را از حرکت صحیح دهان و زبان باز می دارد، خواندن با صدای بلند می تواند تمرین بسیار خوبی باشد.

بازی با کلمات: مطالعات نشان داده اند که بازی هایی برای بهبود حافظه، جستجوی کلمات و جدول کلمات می توانند به حفظ و بهبود عملکرد شناختی و بهبود مهارت های تفکر کمک کنند.

مرکز گفتار درمانی کودکان در شرق تهران

یک کلینیک گفتاردرمانی خوب باید تلاش کند تا محیط امن خانه را برای کودکان شبیه سازی کند. از کلینیک هایی که شبیه اورژانس به نظر می رسند خودداری کنید و در عوض به دنبال کلینیکی باشید که شبیه به یک خانه است.

یکی از بهترین کلینیک هایی که در شرق تهران واقع شده است، کلینیک مسیحا می باشد. این کلینیک دارای مجوز قانونی از سازمان های مربوطه بوده و محیطی امن را برای کودک شما در نظر گرفته است. در این کلینیک گفتار درمانگران برای گفتار درمانی ویژه کودکان آموزش های تخصصی دیده اند.

مرکز گفتاردرمانی کودکان در تهران

همواره تعداد مشکلات جسمی و فیزیکی که افراد در جامعه با آن روبه رو می شوند بسیار زیاد بوده که سبب اختلال و نقص در روند زندگی عادی افراد شده و انجام امور روزانه را بطور مستقل برای آنها بسیار دشوار کرده است . از جمله این نقص های فیزیکی میتوان به مشکلات کاردرمانی و گفتاردرمانی و …. اشاره کرد .کلینیک مسیحا رهاب در راستای حل این نواقص و مشکلات همواره با ارائه به روزترین روش های درمانی و همکاری با مجرب ترین پرسنل از جمله معتبرترین مراکز توانبخشی در کشور بوده است که همواره در بالاترین رتبه در حوزه درمانی خود بوده است .

برای کسب مشاوره غیر حضوری میتوانید با شماره تلفن های – ۰۹۱۹۳۷۰۵۱۹۸و  ۰۲۱۷۷۹۳۳۵۱۰  -تماس حاصل فرمایید و در صورت تمایل جهت کسب مشاوره حضوری میتوانید به آدرس – تهران ، نارمک ،چهارراه تلفنخانه ،جنب مدرسه سروش ،پلاک ۲۵۰ ،واحد ۱۳ – مراجعه فرمایید همکاران ما همواره در خدمت گذاری به شما عزیزان حاضر خواهند بود.

موقعیت مکانی کلینیک مسیحا رهاب در تهران
سوالات متداول مرکز گفتاردرمانی کودکان

مرکز گفتار درمانی کودکان، کلینیکی است که در آن درمان برای بهبود مهارت های گفتار و زبان کودکان انجام می شود.

روند گفتار درمانی شامل آموزش مهارت های زبانی اولیه، تولید صدا، درک مطلب، گفتار روان، وضوح گفتار و بیان مناسب است.

آنچه در طول گفتار درمانی اتفاق می افتد به عوامل مختلفی از جمله سن کودک، نوع و شدت اختلال گفتار او بستگی دارد. گفتار درمانی برای کودکان، معمولاً شامل بازی های مختلف است.در مرکز گفتار درمانی برای کودکان فعالیت‌ ها و بازی‌ های مبتنی بر زبان و گفتار انجام می شود. گفتار درمانی برای بزرگسالان، بر بهبود یا بازسازی مجموعه مهارت‌های خاص متمرکز است.

هزینه و تعرفه گفتار درمانی در سال ۱۴۰۰ برای هر چهل و پنج دقیقه به مبلغ صد هزار تومان می باشد.

مرکز کاردرمانی

مرکز کاردرمانی
مرکز کاردرمانی با افرادی کار می کند که به دنبال غلبه بر چالش ها و مشکلات فیزیکی، رشدی، شناختی یا عاطفی خود هستند.در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
در ادامه خواهیم خواند

مرکز کاردرمانی به چه صورت است؟

در یک مرکز کاردرمانی بیماران یا افراد دچار ناتوانی جسمی در هر سنی درمان می شود.

مرکز کاردرمانی با افرادی کار می کند که به دنبال غلبه بر چالش ها و مشکلات فیزیکی، رشدی، شناختی یا عاطفی خود هستند.

کاردرمانگران به شما کمک می کنند تا مهارت های مورد نیاز برای زندگی روزمره را بهبود بخشیده و حفظ کنید.

کاردرمانی ترکیبی از تمرینات ذهنی، جسمی و روانی است که به مراجعین کمک می کند تا وظایف زندگی روزمره خود را به راحتی انجام دهند.

مرکز کاردرمانی به چه صورت است؟

این وظایف شامل فعالیت های روزانه ای مانند تمیز کردن محل زندگی، لباس پوشیدن، غذا خوردن، پیاده روی و رانندگی می باشد.

در یک مرکز کاردرمانی، کاردرمانگر به شما کمک می کند تا مهارت های زندگی مستقل، خلاق و رضایت بخش را به دست آورید. کاردرمانگران برای ارائه خدمات در زمینه بهبود مهارت های بیمار برای فعالیت های روزمره که برای زندگی ضروری است، آموزش دیده اند.

کاردرمانگران طرح های درمانی را برنامه ریزی می کنند. این طرح ها و اهداف درمانی نیازهای منحصر به فرد شما را برآورده می کند.

بهترین مرکز کاردرمانی در تهران

کاردرمانگرانی که در یک مرکز کاردرمانی مشغول به کار هستند، عموما برای بیمارانی که دچار ناتوانی در آرنج، مچ دست، دست و شانه هستند خدمات تخصصی ارائه می کنند. با این حال، آنها می توانند در زمینه بیماری هایی که کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهند نیز خدمات درمانی ارائه کنند.

اختلال و ناتوانی هر بیمار منحصر به فرد است و بنابراین برنامه های درمانی متفاوت خواهد بود. بنابراین، یک کاردرمانگر بسته به نیاز شما رویکرد خود را تغییر خواهد داد.

به عنوان مثال، آنها بر روی تمرینات شناختی برای مراجعان دارای ناتوانی ذهنی تمرکز خواهند کرد. همچنین آنها بر فعالیت های توانبخشی فیزیکی با بیمارانی که از ناتوانی های جسمی رنج می برند، تمرکز خواهند کرد.

انواع مختلفی از مراکز کاردرمانی وجود دارد. برخی از مراکز کاردرمانی در زمینه توانبخشی سالمندان یا مراقبت های بهداشتی و پزشکی برای سالمندان فعالیت می کنند.

آنها بهترین برنامه های درمانی (از جمله تمرینات تخصصی) را طراحی می کنند تا به شما کمک کنند نیازهای عاطفی، فیزیکی و روانی خود را برآورده کنید.

بهترین مرکز کاردرمانی در تهران که برای کودکان و بزرگسالان درمان های تخصصی ارائه می کند، کلینیک مسیحا می باشد.

سایر خدمات کلینیک مسیحا رهاب

بیشتر بخوانیم : لکنت زبان

هزینه مرکز کاردرمانی

هزینه کاردرمانی به ازای هر جلسه صد تا دویست دلار می باشد. با این وجود در ایران هزینه مرکز کاردرمانی بسیار پایینتر از کشورهای دیگر است.

مرکز کاردرمانی بزرگسالان

یک مرکز کاردرمانی مناسب می تواند به بزرگسالان در زمینه های مختلف از جمله مشکلات چشمی مانند دوبینی، تنبلی چشم، عدم تعادل، سرگیجه، استرابیسم و تاری دید کمک کند.

کاردرمانگر شما با تشخیص اینکه آیا آسیب قابل درمان است یا خیر درمان را شروع می کند. کاردرمانگر می تواند درمان متناسب با نیازهای شما را به شما ارائه دهد.

مرکز کاردرمانی می تواند به شما در حفظ و بهبود حافظه و مهارت های شناختی در هر مرحله از بیماری کمک کند. اما هرچه درمان زودتر شروع شود، نتیجه بهتری خواهد داشت. چند نمونه از تمرینات شناختی شامل حل جدول کلمات متقاطع و خواندن کتاب است.

بهترین مرکز کاردرمانی در تهران

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی جسمی

مرکز کاردرمانی کودکان

کار کودک بازی و یادگیری است. برخی از کودکان ممکن است به دلیل شرایطی که با آن متولد شده اند، یک آسیب یا صرفا تفاوت در سبک یادگیری و نیازهایشان، در بازی و یادگیری مشکل داشته باشند.

اگر بازی و توانایی یادگیری کودک تحت تاثیر قرار گیرد، استقلال، سلامت و احساس او نسبت به خود نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. یک مرکز کاردرمانی برای کودکان می تواند به آنها کمک کند تا مستقل تر زندگی کنند و ظرفیت آنها را برای بازی و یادگیری بهبود بخشد.

مرکز کاردرمانی مسیحا می‌تواند به ارزیابی و بهبود مهارت‌های کودک برای فعالیت ‌ها، عملکرد کودک در مدرسه و کارهای روزمره او کمک کند.

کاردرمانگران در مرکز کاردرمانی مسیحا با کودکان در هر سنی کار می‌کنند تا به تقویت مهارت‌های ضروری برای زندگی روزمره آنها از جمله بازی، لباس پوشیدن و نوشتن کمک کنند. کاردرمانگر ممکن است تغییراتی را در محیط زندگی کودک مانند مدرسه یا خانه ایجاد کند تا به کودک کمک کند مستقل تر شود.

ویژگی های مرکز کاردرمانی

تیم کاردرمانگران کلینیک مسیحا مهارت ها و آموزش های لازم را برای ارائه بهترین ارزیابی و درمان به نوزاد، کودک، نوجوان و بزرگسال دارد تا به آنها کمک کند مهارت های لازم برای مشارکت و استقلال در فعالیت های زندگی روزمره خود مانند بازی، یادگیری و خودآموزی را به دست آورند.

همه کاردرمانگران مرکز کاردرمانی مسیحا قبل از پیوستن به تیم تخصصی تجربه قبلی در زمینه درمان اطفال را دارند.

بهترین ویژگی کاردرمانگران کلینیک مسیحا این است که آنها عاشق شغل خود و کار با خانواده ها و کودکان هستند.

خدمات مرکز کاردرمانی مسیحا شش روز در هفته در دسترس است.

ویژگی های مرکز کاردرمانی

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی ذهنی در منزل

برخی از ویژگی های کاردرمانی شامل موارد زیر است:

بهبود مهارت‌های حرکتی ظریف: هماهنگ کردن ماهیچه‌های کوچک مانند دست (معمولاً در هماهنگی با چشم‌ها)، برای اینکه کودک یا بزرگسال بتواند ابزارهایی مانند مداد یا قاشق را در دست بگیرد. مهارت های حرکتی ظریف در فعالیت هایی مانند نوشتن، لباس پوشیدن، غذا خوردن و استفاده از ابزار ها و وسایل استفاده می شود.

بهبود مهارت های حرکتی ماهیچه های بزرگ بدن: این درمان ماهیچه های بزرگ بدن را درگیر می کند که برای حرکات اصلی بدن مانند نشستن، راه رفتن، پریدن و پرتاب توپ مهم هستند.

بهبود مهارت نوشتن: بیمار برای نوشتن باید هماهنگی حرکتی ظریف و مهارت های حرکتی دیداری داشته باشد. در یک مرکز کاردرمانی مناسب بر روی مهارت های نوشتن نیز کار می شود.

بهبود مهارت های مراقبت از خود: شامل مهارت هایی مانند استفاده از چاقو و چنگال، بستن بند کفش، بستن دکمه ها و لباس پوشیدن و توالت رفتن است.

بهبود ادراک بصری: این مورد شامل درک و تفسیر آنچه دیده می شود، می باشد. ادراک بصری در انجام بسیاری از فعالیت ها مانند خواندن داستان، تکمیل پازل، شناسایی حروف و اعداد و نوشتن اهمیت زیادی دارد.

بیشترین سوالات پرسیده شده توسط کاربران

کاردرمانگر چه می کند
؟

کاردرمانگران بیماران مجروح، بیمار یا ناتوان را از طریق استفاده درمانی از فعالیت های روزمره درمان می کنند. آنها به این بیماران کمک می کنند تا مهارت های مورد نیاز برای زندگی و کار روزانه را توسعه دهند، بهبود یابند.

کاردرمانی برای چه کاری خوب است

کاردرمانگران بیماران مجروح، بیمار یا ناتوان را از طریق استفاده درمانی از فعالیت های روزمره درمان می کنند. آنها به این بیماران کمک می کنند تا مهارت های مورد نیاز برای زندگی و کار روزانه را توسعه دهند، بهبود یابند.

الزامات کاردرمانی
چیست؟
برای تبدیل شدن به یک کاردرمانگر، به مدرک کاردرمانی نیاز دارید که معمولاً سه سال تمام وقت یا تا شش سال پاره وقت طول می کشد. در مقاطع تحصیلات تکمیلی، امکان اخذ مدرک کارشناسی ارشد در مدت یک تا دو سال وجود دارد

هزینه مرکز کاردرمانی

هزینه مرکز کاردرمانی به ازای هر جلسه صد هزار تومان می باشد. این مبلغ برای جلسات کاردرمانی کودکان و بزرگسالان متفاوت است.

همچنین در کلینیک های خصوصی به علت ارائه خدمات تخصصی هزینه هر جلسه بالاتر از صد هزار تومان می باشد.

 مرکز کاردرمانی در تهران

همواره تعداد مشکلات جسمی و فیزیکی که افراد در جامعه با آن روبه رو می شوند بسیار زیاد بوده که سبب اختلال و نقص در روند زندگی عادی افراد شده و انجام امور روزانه را بطور مستقل برای آنها بسیار دشوار کرده است .

از جمله این نقص های فیزیکی میتوان به مشکلات کاردرمانی و گفتاردرمانی و …. اشاره کرد .کلینیک مسیحا رهاب در راستای حل این نواقص و مشکلات همواره با ارائه به روزترین روش های درمانی و همکاری با مجرب ترین پرسنل از جمله معتبرترین مراکز توانبخشی در کشور بوده است که همواره در بالاترین رتبه در حوزه درمانی خود بوده است .

برای کسب مشاوره غیر حضوری میتوانید با شماره تلفن های – ۰۹۱۹۳۷۰۵۱۹۸ و  ۰۲۱۷۷۹۳۳۵۱۰  -تماس حاصل فرمایید و در صورت تمایل جهت کسب مشاوره حضوری میتوانید به آدرس – تهران ، نارمک ،چهارراه تلفنخانه ،جنب مدرسه سروش ،پلاک ۲۵۰ ،واحد ۱۳ – مراجعه فرمایید همکاران ما همواره در خدمت گذاری به شما عزیزان حاضر خواهند بود.

موقعیت مکانی کلینیک مسیحا رهاب در تهران
سوالات متداول مرکز کاردرمانی

در یک مرکز کاردرمانی بیماران یا افراد دچار ناتوانی جسمی در هر سنی درمان می شود.مرکز کاردرمانی با افرادی کار می کند که به دنبال غلبه بر چالش ها و مشکلات فیزیکی، رشدی، شناختی یا عاطفی خود هستند.

تیم کاردرمانگران کلینیک مسیحا مهارت ها و آموزش های لازم را برای ارائه بهترین ارزیابی و درمان به نوزاد، کودک، نوجوان و بزرگسال دارد تا به آنها کمک کند مهارت های لازم برای مشارکت و استقلال در فعالیت های زندگی روزمره خود مانند بازی، یادگیری و خودآموزی را به دست آورند.

هزینه مرکز کاردرمانی به ازای هر جلسه صد هزار تومان می باشد. این مبلغ برای جلسات کاردرمانی کودکان و بزرگسالان متفاوت است.همچنین در کلینیک های خصوصی به علت ارائه خدمات تخصصی هزینه هر جلسه بالاتر از صد هزار تومان می باشد.

گفتاردرمانی آنلاین

گفتاردرمانی آنلاین
گفتار درمانی آنلاین درمانی راحت و انعطاف پذیر است. تحقیقات نشان می دهند که گفتاردرمانی آنلاین می تواند به اندازه درمان حضوری موثر باشد. در این مقاله به بررسی موضوع گفتاردرمانی آنلاین پرداخته ایم در ادامه با ما همراه باشید.
در ادامه خواهیم خواند:

گفتار درمانی آنلاین به چه صورت است؟

گفتاردرمانی آنلاین درمانی راحت و انعطاف پذیر است. تحقیقات نشان می دهند که گفتاردرمانی آنلاین می تواند به اندازه درمان حضوری موثر باشد.

گفتار درمانی آنلاین ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. وقتی به گفتار درمانی فکر می کنیم، اکثر ما در یک کلینیک یا مطب روبروی یک درمانگر نشسته ایم.

اما با گفتار درمانی آنلاین یا تله ‌تراپی، همچنان می‌توانید رو در رو با گفتار درمانگر خود صحبت کنید.

از طریق استفاده از فناوری چت تصویری، مانند زوم می توانید جلسات گفتار درمانی خود را برگزار کنید.

تحقیقات نشان می دهد که گفتاردرمانی آنلاین به اندازه درمان حضوری برای بسیاری از مسائل موثر است.

گفتار درمانی آنلاین به چه صورت است؟

آیا گفتار درمانی به صورت آنلاین می تواند موثر باشد؟

با پیشرفت فناوری و اینترنت، بسیاری از مراکز گفتار درمانی امکانات آنلاین را فراهم کرده‌اند. این روش به بسیاری از مشکلات نظیر کمبود زمان، فاصله جغرافیایی و هزینه‌های سفر کمک می‌کند. همچنین، بسیاری از بیماران به دلایل شخصی چون ترس از حضور در جمع و گروه‌های درمانی، ترجیح میدهند که به صورت آنلاین درمان شوند. با استفاده از تکنولوژی مناسب و با هدف دسترس پذیر بودن خدمات به همگان، گفتار درمانی آنلاین نقش مؤثر و قابل توجه خود را در حوزه سلامت روح و روان دارد.

گفتار درمانی آنلاین رایگان

Speech Bulbs یک برنامه گفتار درمانی رایگان است که از فناوری کنترل صدا و ویدئو برای بهبود بیان و گفتار کودکان خردسال استفاده می کند. این برنامه دارای بیش از ۱۵۰۰ تمرین سرگرم کننده است.

مشاوره گفتار درمانی انلاین

دلایل زیادی وجود دارد که گفتاردرمانی آنلاین به یک انتخاب محبوب برای کودکان و بزرگسالان تبدیل شود.

گفتار درمانی آنلاین به والدین و مراقبان این امکان را می دهد که به راحتی درمان را در برنامه روزانه خود بگنجانند و بتوانند به راحتی در جلسات شرکت کنند. همچنین آنها می توانند از پیشرفت فرزند خود به آگاهی کامل داشته باشند. مشارکت شما برای کمک به فرزندتان برای رسیدن به اهداف درمان بسیار مهم است.

گفتار درمانگر شما فقط درمانگر فرزند شما نیست. آنها مربی شما نیز هستند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا تکنیک‌ها و مهارت‌هایی که در طول جلسات استفاده می‌شوند را بیاموزید تا بتوانید آنها را در خانه و در زندگی روزمره فرزندتان به کار ببرید. تحقیقات نشان داده است که هر چه تمرینات بیشتری در خانه انجام شود، کودکان پیشرفت بیشتری می کنند.

گفتار درمانی بزرگسالان آنلاین

آموزش و گفتاردرمانی آنلاین می تواند به بزرگسالان در موارد زیر کمک کند:

با مهارت بالاتری صحبت کنند و بنویسند.
ترس خود را از صحبت در جمع از بین ببرند.
زیر و بمی صدای خود را تغییر دهند و لحن را بهبود بخشند.
لحن و بیان بهتری را در ارتباط کلامی خود به کار ببرند.
افزایش آگاهی و اصلاح مهارت های ارتباطی غیرکلامی
مهارت های شنیداری فعال و مهارت های خواندن خود را افزایش دهند.

ویژگی های گفتار درمانی آنلاین

بیشتر بخوانیم : کلینیک کاردرمانی

گفتار درمانی کودکان آنلاین

در موارد زیر کودکان و نوجوانان می توانند از گفتار درمانی آنلاین بهره ببرند:

مشکل در تولید صداهای خاص
مشکل در درک آنچه گفته می شود یا مشکل در بیان خواسته ها یا نیازها
مشکل در معاشرت با همسالان
لکنت زبان
مشکل در درک شدن کلام آنها توسط دیگران

بهترین مرکز گفتار درمانی آنلاین

اولین جلسه در بهترین مرکز گفتاردرمانی آنلاین شما با ارزیابی توانایی های ارتباطی شما یا فرزندتان شروع می شود. این کار به گفتار درمانگر اطلاعات زیادی از نقاط قوت و ضعف بیمار ارائه خواهد داد.

ارزیابی ممکن است کمی شبیه به یک آزمایش به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید، هدف این ارزیابی کمک به گفتار درمانگر شماست.

گفتار درمانگر همچنین در مورد اینکه چرا به دنبال گفتار درمانی هستید با شما صحبت خواهد کرد. این زمان مناسبی است تا آنچه را که می خواهید در گفتار درمانی به آن پرداخته شود و همچنین هر سوالی که دارید را مطرح کنید. شما می توانید در کلینیک مسیحا از بهترین جلسات گفتار درمانی آنلاین بهره ببرید.

سایر خدمات کلینیک مسیحا رهاب

بیشتر بخوانیم : دلایل دیر حرف زدن کودک

ویژگی های گفتار درمانی آنلاین

در گفتاردرمانی آنلاین ابتدا برای شما یک آسیب شناس گفتار و زبان مناسب انتخاب می شود. قبل از اولین قرار ملاقات، احتمالاً یک فرم تاریخچه پزشکی برای پر کردن برای شما ارسال می شود تا گفتار درمانگر شما بتواند درباره فردی که به دنبال درمان است اطلاعات بیشتری کسب کند.

شما یک لینک آنلاین دریافت خواهید کرد و از طریق هر پلتفرم کنفرانس ویدئویی که کلینیک از آن استفاده می کند، وارد اولین جلسه گفتار درمانی آنلاین خود شوید. زوم یک پلتفرم محبوب است و تا به امروز بسیاری از مردم از آن رضایت داشته اند.

مزایا و معایب گفتار درمانی آنلاین

دلایل زیادی وجود دارد که مردم گفتاردرمانی آنلاین را به جلسات حضوری ترجیح می دهند. هنگامی که خانواده ها گفتاردرمانی آنلاین را امتحان می کنند، دیگر به سراغ گفتار درمانی حضوری نمی روند. راحت بودن در جلسات، برنامه ریزی انعطاف پذیر و مقرون به صرفه بودن از ویژگی های گفتار درمانی آنلاین است.

ناگفته نماند که شما همچنان یک رابطه قوی با درمانگر خود در جلسات گفتار درمانی آنلاین خواهید داشت.

روش گفتار درمانی آنلاین

هنگامی که برنامه درمانی شما شروع می شود، جلسات احتمالاً یک یا دو بار در هفته برگزار می شوند.

در بین جلسات، درمانگر شما احتمالاً فعالیت هایی را تعیین می کند که می توانید از آنها برای تمرین گفتار خود در خانه استفاده کنید.

بسیاری از جلسات گفتار درمانی حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. گفتار درمانگر از این ۳۰ دقیقه برای کمک به پیشرفت شما یا فرزندتان در جهت ارتباط بهتر استفاده خواهد کرد.

در صورت امکان، بهتر است یک مکان آرام در خانه خود برای شرکت در جلسات گفتار درمانی انتخاب کنید.

روش گفتار درمانی آنلاین چیست

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی دست کودکان

مزایای کاردرمانی کودکان سی پی

کاردرمانی می تواند در موارد زیر به کودکان سی پی کمک کند:

شانس آنها برای استقلال بیشتر می شود.
بهبود توانایی آنها در بازی و یادگیری
افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس آنها
بهبود کیفیت زندگی آنها

هزینه گفتار درمانی آنلاین

هزینه گفتار درمانی به ازای هر جلسه صد هزار تومان می باشد و تعرفه گفتاردرمانی آنلاین به نسبت حضوری کمتر است.

سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که حواس شما پرت نشود. وقتی وارد جلسه گفتار درمانی آنلاین می‌شوید، گفتاردرمانگر شما با چهره‌ای دوستانه از شما استقبال می‌کند، درست مانند زمانی که وارد مطب آنها می شدید.

وسایل گفتار درمانی آنلاین

درمانگران می توانند با استفاده از انواع کلمات و عباراتی که کودکان برای اظهار نظر در مورد اسباب بازی ها، محیط اطراف و کارهای روزمره استفاده می کنند، درمان را انجام دهند.

این کار به درمانگر اجازه می دهد تا در صورت نیاز پاسخ های کودک را اصلاح کنند.

گفتار درمانگر در جلسات گفتار درمانی می تواند به راحتی به شما یاد دهد که چگونه در خانه به کودک خود کمک کنید.

تمرین در خانه بخش مهمی از روند درمانی گفتار درمانی است.

گفتاردرمانی آنلاین در تهران

همواره تعداد مشکلات جسمی و فیزیکی که افراد در جامعه با آن روبه رو می شوند بسیار زیاد بوده که سبب اختلال و نقص در روند زندگی عادی افراد شده و انجام امور روزانه را بطور مستقل برای آنها بسیار دشوار کرده است .

از جمله این نقص های فیزیکی میتوان به مشکلات کاردرمانی و گفتاردرمانی و …. اشاره کرد .کلینیک مسیحا رهاب در راستای حل این نواقص و مشکلات همواره با ارائه به روزترین روش های درمانی و همکاری با مجرب ترین پرسنل از جمله معتبرترین مراکز توانبخشی در کشور بوده است که همواره در بالاترین رتبه در حوزه درمانی خود بوده است .

برای کسب مشاوره غیر حضوری میتوانید با شماره تلفن های – ۰۹۱۹۳۷۰۵۱۹۸و  ۰۲۱۷۷۹۳۳۵۱۰  -تماس حاصل فرمایید و در صورت تمایل جهت کسب مشاوره حضوری میتوانید به آدرس – تهران ، نارمک ،چهارراه تلفنخانه ،جنب مدرسه سروش ،پلاک ۲۵۰ ،واحد ۱۳ – مراجعه فرمایید همکاران ما همواره در خدمت گذاری به شما عزیزان حاضر خواهند بود.

موقعیت مکانی کلینیک مسیحا رهاب در تهران
سوالات متداول گفتاردرمانی آنلاین

گفتار درمانی آنلاین درمانی راحت و انعطاف پذیر است. تحقیقات نشان می دهند که گفتاردرمانی آنلاین می تواند به اندازه درمان حضوری موثر باشد.

در گفتاردرمانی آنلاین ابتدا برای شما یک آسیب شناس گفتار و زبان مناسب انتخاب می شود. قبل از اولین قرار ملاقات، احتمالاً یک فرم تاریخچه پزشکی برای پر کردن برای شما ارسال می شود تا گفتار درمانگر شما بتواند درباره فردی که به دنبال درمان است اطلاعات بیشتری کسب کند.شما یک لینک آنلاین دریافت خواهید کرد و از طریق هر پلتفرم کنفرانس ویدئویی که کلینیک از آن استفاده می کند، وارد اولین جلسه گفتار درمانی آنلاین خود شوید. زوم یک پلتفرم محبوب است و تا به امروز بسیاری از مردم از آن رضایت داشته اند.

هنگامی که برنامه درمانی شما شروع می شود، جلسات احتمالاً یک یا دو بار در هفته برگزار می شوند.در بین جلسات، درمانگر شما احتمالاً فعالیت هایی را تعیین می کند که می توانید از آنها برای تمرین گفتار خود در خانه استفاده کنید.بسیاری از جلسات گفتار درمانی حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. گفتار درمانگر از این ۳۰ دقیقه برای کمک به پیشرفت شما یا فرزندتان در جهت ارتباط بهتر استفاده خواهد کرد.در صورت امکان، بهتر است یک مکان آرام در خانه خود برای شرکت در جلسات گفتار درمانی انتخاب کنید.

کاردرمانی کودکان سی پی

کاردرمانی کودکان سی پی
کاردرمانی کودکان سی پی می تواند به مدیریت فعالیت ها و عملکردهای روزمره مانند غذا خوردن، پوشیدن لباس و حمام کردن بیماران کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشیدد.
در ادامه خواهیم خواند

کاردرمانی کودکان سی پی چیست ؟

کاردرمانی کودکان سی پی می تواند به مدیریت فعالیت ها و عملکردهای روزمره مانند غذا خوردن، پوشیدن لباس و حمام کردن بیماران کمک کند.

کاردرمانگران این کار را با بهبود توانایی های فیزیکی و شناختی و مهارت های حرکتی ظریف کودکان سی پی انجام می دهند.

کاردرمانی کودکان سی پی به آنها کمک می کند تا مهارت های مورد نیاز برای داشتن زندگی مستقل و رضایت بخش را به دست آورند

برای کودکان سی پی، این فعالیت ها شامل بازی و یادگیری است. کاردرمانی کودکان سی پی بر بهبود توانایی کودک برای بازی و یادگیری تمرکز دارد که برای رشد و مستقل شدن مهم است.

کاردرمانی کودکان سی پی چیست ؟

بیشتر بخوانیم : دلایل دیر حرف زدن کودک

آموزش کاردرمانی کودکان سی پی

برای کودکان مبتلا به فلج مغزی یا سی پی، کاردرمانی می تواند به درمان مشکلات هماهنگی عضلات و مفاصل و مسائلی که می تواند انجام کارهای روزمره آنها را دشوار کند، کمک کند. برخی از این کارهای روزمره شامل خوردن، مسواک زدن و حمام کردن است.

کاردرمانی می تواند به بهبود توانایی های فیزیکی، شناختی و اجتماعی و همچنین مهارت های حرکتی ظریف و وضعیت بدنی کودکان سی پی کمک کند. این درمان همچنین می تواند به رفع مشکلات در پردازش اطلاعات حسی نیز کمک کند. کاردرمانی برای کودکان سی پی از بسیاری از جهات می تواند مفید باشد.

کاردرمانی می تواند به کودکان سی پی در موارد زیر کمک کند:

شانس آنها برای استقلال بیشتر می شود.
بهبود توانایی آنها در بازی و یادگیری
افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس آنها
بهبود کیفیت زندگی آنها

 

کاردرمانی کودکان سی پی یا فلج مغزی

والدین و مراقبان زمان زیادی را صرف کمک کردن به کودکان فلج مغزی در انجام فعالیت های روزمره می کنند.

کاردرمانی برای کودکان سی پی یا فلج مغزی با دیگر درمان ها متفاوت است. طرح درمان کاردرمانی هر کودک به شدت اختلال و تناسب درمان با توانایی‌های جسمی، فکری، اجتماعی و عاطفی اوست.

در طول اولین جلسه کاردرمانی کودکان سی پی، کاردرمانگر ارزیابی کاملی را از بیمار انجام خواهد داد. این ارزیابی از مهارت های حرکتی، رشد ادراکی و دهانی کودک و مشاهده واکنش کودک به لمس انجام می شود.

کاردرمانگر همچنین با والدین مصاحبه می کند تا بر اساس نقاط قوت و ضعف کودک در هنگام انجام فعالیت های روزانه و همچنین مشخص کردن اهدافی که کودک باید در آن جهت کار کند، برنامه ریزی برای درمان را انجام دهد.

اکثر کودکان مبتلا به فلج مغزی باید هر شش تا نه ماه یکبار مورد ارزیابی مجدد قرار گیرند. پس از این ارزیابی ها، کاردرمانگر برنامه درمانی را بر اساس پیشرفت و تغییر بیمار تنظیم می کند.

روش کاردرمانی کودکان سی پی چگونه است

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی در تهرانپارس

روش کاردرمانی کودکان سی پی

کاردرمانی برای کودکان سی پی شامل استفاده از فعالیت های خاصی برای بهبود تدریجی عملکرد کودکان مبتلا به فلج مغزی است.

تمرینات کاردرمانی بر زمینه های زیر تمرکز دارند:

مهارت‌های حرکتی و دیداری: هماهنگی دست و چشم کودک را از طریق فعالیت‌هایی مانند نقاشی کردن، گرفتن و پرتاب کردن توپ بهبود می‌بخشد.

تمرینات ادراک بصری برای کودکان سی پی: این فعالیت ها و تمرینات توانایی درک، ارزیابی و تفسیر اطلاعات دریافتی را بهبود می بخشد. این فعالیت ها شامل پازل های الفبا، بازی با اشکال مختلف و بازی های تطبیقی می باشد.

خودمراقبتی: توانایی انجام فعالیت های روزمره زندگی را بهبود می بخشد و کودک را برای استقلال بیشتر در خانه، مدرسه و جامعه آماده می کند. تمرینات این مورد شامل مسواک زدن، لباس پوشیدن و غذا خوردن می باشد.

 

سایر خدمات کلینیک مسیحا رهاب

مزایای کاردرمانی کودکان سی پی

مزایای کاردرمانی کودکان سی پی شامل موارد زیر است:
درمان و بهبود مهارت های حرکتی
توانایی حرکت دادن قسمت‌های ضعیف‌ بدن
درمان یکپارچه سازی حسی: این درمان شامل بهبود توانایی دریافت، ثبت و تفسیر اطلاعاتی است که از طریق گیرنده های حسی به مغز می رسد. بهبود این توانایی، تجربیات حسی مختلفی را برای کودک فراهم می کند. تمرینات درمان یکپارچه سازی حسی می تواند شامل موارد زیر باشد:
بازی با توپ، خمیر بازی، بازی با شن و آب و نقاشی با انگشت.

مرکز کاردرمانی کودکان سی پی در تهران

کلینیک هایی که در زمینه کاردرمانی کودکان سی پی فعالیت می کنند، دارای مجوز هستند. یافتن یک کلینیک مناسب در تهران و کاردرمانگری که تجربه کار با بیماران فلج مغزی را داشته باشد بسیار مهم است تا برای شما اطمینان حاصل شود که کودک شما بهترین درمان ممکن را دریافت می کند.

اگر برای یافتن بهترین کلینیک کاردرمانی کودکان سی پی به کمک نیاز دارید، از متخصص اطفال کودک خود بپرسید که آیا توصیه ای برای شما دارد یا خیر. متخصصان حرفه ای، کاردرمانگران و گفتاردرمانگر ها اغلب برای ایجاد برنامه های درمانی جامع با یکدیگر همکاری می کنند.

اگر فرزندتان به فیزیوتراپی یا گفتار درمانگر مراجعه می کند، ممکن است این درمانگران بتوانند شما را به یک کلینیک کاردرمانی کودکان سی پی مناسب در تهران ارجاع دهند.

یکی از بهترین کلینیک های کاردرمانی کودکان سی پی در تهران کلینیک مسیحا می باشد. این کلینیک در زمینه کاردرمانی کودکان سی پی تیمی از متخصصان را برای بهبود سریع کودک شما فراهم کرده است.

وسایل کاردرمانی کودکان سی پی

بسیاری از ابزارها و وسایل کمکی مختلفی در کاردرمانی کودکان سی پی استفاده می شود.

تجهیزات و وسایل کاردرمانی کودکان سی پی میتوانند شامل وسایل مورد استفاده در منزل و فناوری های کمکی در کاردرمانی با تکنولوژی بالا باشند.

ابزارها و وسایل مورد استفاده در کاردرمانی کودکان سی پی شامل موارد زیر است:

وسایل موجود در خانه (نی، سنجاق لباس، موچین، اسفنج و غیره)
کتاب ها

هزینه کاردرمانی کودکان سی پی

بیشتر بخوانیم : تاخیر حرکتی در کودکان

وسایل مورد نیاز برای نوشتن
تمرینات مربوط به لباس پوشیدن مانند کشیدن زیپ و بستن دکمه های لباس
اسباب بازی هایی برای کمک به رشد مهارت های حرکتی کودکان مبتلا به فلج مغزی
بازی ها و اسباب بازی هایی که به رشد مهارت های شناختی در کودکان سی پی کمک می کنند.

هزینه کاردرمانی کودکان سی پی

فلج مغزی یک اختلال مادام العمر و بدون درمان است. علائم در بین بیماران مبتلا به فلج مغزی بسیار متفاوت است. شرایط خاص این بیماری می تواند منجر به مشکلات فیزیکی، ذهنی و عاطفی زیادی در فرد شود که درمان هر یک از این مشکلات نیاز به مراقبت های پرهزینه ای دارند.

بیماری فلج مغزی پیشرونده نیست بنابراین این بیماری در طول زمان بدتر نمی شود. با این وجود علائم این بیماری می توانند با افزایش سن بیمار تشدید شوند. به طور کلی هزینه هر جلسه کاردرمانی کودکان سی پی صد و هفتاد و نه هزار تومان می باشد.

کاردرمانی کودکان سی پی در تهران

همواره تعداد مشکلات جسمی و فیزیکی که افراد در جامعه با آن روبه رو می شوند بسیار زیاد بوده که سبب اختلال و نقص در روند زندگی عادی افراد شده و انجام امور روزانه را بطور مستقل برای آنها بسیار دشوار کرده است . از جمله این نقص های فیزیکی میتوان به مشکلات کاردرمانی و گفتاردرمانی و …. اشاره کرد .کلینیک مسیحا رهاب در راستای حل این نواقص و مشکلات همواره با ارائه به روزترین روش های درمانی و همکاری با مجرب ترین پرسنل از جمله معتبرترین مراکز توانبخشی در کشور بوده است که همواره در بالاترین رتبه در حوزه درمانی خود بوده است .

برای کسب مشاوره غیر حضوری میتوانید با شماره تلفن های – ۰۹۱۹۳۷۰۵۱۹۸و  ۰۲۱۷۷۹۳۳۵۱۰  -تماس حاصل فرمایید و در صورت تمایل جهت کسب مشاوره حضوری میتوانید به آدرس – تهران ، نارمک ،چهارراه تلفنخانه ،جنب مدرسه سروش ،پلاک ۲۵۰ ،واحد ۱۳ – مراجعه فرمایید همکاران ما همواره در خدمت گذاری به شما عزیزان حاضر خواهند بود.

موقعیت مکانی کلینیک مسیحا رهاب در تهران
سوالات متداول کاردرمانی کودکان سی پی

کاردرمانی کودکان سی پی می تواند به مدیریت فعالیت ها و عملکردهای روزمره مانند غذا خوردن، پوشیدن لباس و حمام کردن بیماران کمک کند.

مزایای کاردرمانی کودکان سی پی شامل موارد زیر است:
درمان و بهبود مهارت های حرکتی
توانایی حرکت دادن قسمت‌های ضعیف‌ بدن
درمان یکپارچه سازی حسی: این درمان شامل بهبود توانایی دریافت، ثبت و تفسیر اطلاعاتی است که از طریق گیرنده های حسی به مغز می رسد. بهبود این توانایی، تجربیات حسی مختلفی را برای کودک فراهم می کند. تمرینات درمان یکپارچه سازی حسی می تواند شامل موارد زیر باشد:
بازی با توپ، خمیر بازی، بازی با شن و آب و نقاشی با انگشت.

فلج مغزی یک اختلال مادام العمر و بدون درمان است. علائم در بین بیماران مبتلا به فلج مغزی بسیار متفاوت است. شرایط خاص این بیماری می تواند منجر به مشکلات فیزیکی، ذهنی و عاطفی زیادی در فرد شود که درمان هر یک از این مشکلات نیاز به مراقبت های پرهزینه ای دارند.

بیماری فلج مغزی پیشرونده نیست بنابراین این بیماری در طول زمان بدتر نمی شود. با این وجود علائم این بیماری می توانند با افزایش سن بیمار تشدید شوند. به طور کلی هزینه هر جلسه کاردرمانی کودکان سی پی صد و هفتاد و نه هزار تومان می باشد.

گفتاردرمانی تهران

گفتاردرمانی تهران
با تحقیق در مورد کلینیک های گفتاردرمانی تهران متوجه خواهید شد که کدام کلینیک دارای مجوز و گواهی از سازمان نظام روانشناسی و وزات بهداشت است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.
در ادامه خواهیم خواند:

گفتاردرمانی تهران به چه صورت است ؟

برای مراجعه به گفتاردرمانی و انتخاب بهترین کلینیک گفتاردرمانی تهران باید چند نکته را مد نظر داشت.

به طور کلی کلینیک و کارکنان آن باید در شهر شهرت داشته باشند. آنها باید آسیب شناس گفتار و زبان مناسب را در کادر درمانی خود داشته و دارای مجوز از مراجع ذی ربط باشند.

باید به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که گفتاردرمانگر شما دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه اختلالات ارتباطی است یا خیر.

همچنین کلینیک مناسب گفتاردرمانی تهران باید دارای مجوز معتبر از وزارت بهداشت و عضو فعلی سازمان نظام روانشناسی باشد.

گفتاردرمانی تهران به چه صورت است ؟

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی نوزادان

با این حال، یک درمانگر ممکن است برای گفتاردرمانی مجوز موقت داشته یا در حال تکمیل دوره کارآموزی تحت نظارت مورد نیاز خود باشد اما در عین حال واجد شرایط برای ارائه درمان نیز باشد.

تکمیل دوره کارشناسی ارشد توسط گفتاردرمانگر تضمین می‌کند که او تجربه بالینی مستقیم با جمعیت‌ها و اختلالات متعدد را داشته است.

با تحقیق در مورد کلینیک های گفتاردرمانی تهران متوجه خواهید شد که کدام کلینیک دارای مجوز و گواهی از سازمان نظام روانشناسی و وزارت بهداشت است.

کارکنان کلینیک مسیحا استانداردهای فوق را رعایت می کنند. بنابراین با اطمینان خاطر می توانید به کلینیک مسیحا مراجعه کنید.

 

مرکز گفتاردرمانی تهران

برخی از درمانگران در کلینیک های گفتاردرمانی تهران دارای مجوز سازمان نظام روانشناسی هستند اما مجوزی از وزارت بهداشت ندارند. بهتر است در مورد مجوز گفتاردرمانگر مورد نظر خود با مسئول کلینیک گفتاردرمانی صحبت کنید.

از والدینی که فرزندانشان را در کلینیک های گفتاردرمانی تهران که شما در حال تحقیق در مورد آنها هستید تحت درمان قرار داده اند، پرس و جو کنید. کلینیک گفتاردرمانی مورد نظر شما باید اطلاعات آنها را در پرونده داشته باشد.

فوق تخصص گفتاردرمانی در تهران

در کلینیک مسیحا می توانید مطمئن باشید که بهترین فوق تخصص گفتاردرمانی در تهران برای درمان شما انتخاب می شود. همچنین کلینیک مسیحا برنامه ریزی انعطاف پذیری را برای رفع نیازهای شما ارائه می دهد.

با وجود چندین فوق تخصص گفتاردرمانی در این کلینیک برنامه جلسات درمانی اغلب می تواند با برنامه شما مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانیم : تاخیر حرکتی در کودکان

گفتاردرمانی تهران برای بزرگسالان

در روند بررسی کلینیک های گفتاردرمانی تهران به کلینیکی اعتماد کنید که تجربه درمان اختلال های خاصی نظیر اختلالی که شما درگیر آن هستید را دارد.

همچنین زمانی که به کلینیک های مختلف گفتاردرمانی تهران مراجعه می کنید از آنها بخواهید در مورد تشخیص (در صورت وجود) و برنامه های درمانی مکتوب که برای درمان شما استفاده می کند، صحبت کند.

سوالاتی بپرسید که به شما امکان می دهد تا انواع روش ها و ابزارهای تشخیصی را که برای درمان و ارزیابی شما استفاده می شوند، بررسی کنید. در بین مرکز های گفتاردرمانی تهران کلینیک مسیحا به دلیل مهارت های تشخیصی دقیق و درمان اصولی و تخصصی خود شهرت قابل توجهی دارد.

بهترین گفتاردرمانی تهران

در روند انتخاب بهترین گفتاردرمانی تهران باید این نکته را مد نظر قرار دهید که آیا کلینیکی که انتخاب میکنید متخصص گفتار و زبان دارد یا خیر.

کلینیک مسیحا در روند گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان از آموزش والدین تا درمان بیمار و طیف گسترده ای از ابزارهای تشخیصی تا مواد و تکنیک های مداخله ای متعدد و متنوع را تحت پوشش قرار می دهد.

کلینیک مسیحا توسط گفتاردرمانگران متخصص برنامه‌های مداخله‌ای کاملاً فردی و متمرکز را با استراتژی‌های درمانی متنوع، ابزارها و سبک‌های آموزشی منحصر به فرد ارائه می دهد.

در نهایت شما در روند بررسی کلینیک های گفتاردرمانی تهران باید یک درمانگر متخصص و با تجربه که در مورد اختلال شما آگاهی و تخصص دارد را بیابید. اطمینان حاصل کنید که او در مورد اختلال شما تجربه کافی درمان را داشته و نیازها و سبک های یادگیری خاص شما یا کودکتان را درک می کند.

بهترین دکتر گفتاردرمانی تهران

قبل از آن که بهترین دکتر گفتاردرمانی تهران را بیابید باید بدانید که یک گفتاردرمانگر یا آسیب شناس گفتار و زبان در چه زمینه هایی فعالیت می کند.

آسیب شناسان گفتار زبان (SLPs) در زمینه پیشگیری، ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات گفتار، زبان، ارتباطات اجتماعی، شناختی-ارتباطاتی و اختلالات بلع کودکان و بزرگسالان کار می کنند.

اختلالات گفتاری زمانی رخ می دهند که فرد در تولید صحیح یا روان صداهای گفتاری (مثل لکنت زبان) یا در بیان خود مشکل داشته باشد.

اختلالات زبان زمانی رخ می دهند که فرد در درک دیگران (زبان دریافتی)، یا اشتراک گذاری افکار، ایده ها و احساسات (زبان بیانی) مشکل داشته باشد.

بهترین دکتر گفتاردرمانی تهران

بیشتر بخوانیم : لکنت زبان در کودکان

اختلالات زبان ممکن است گفتاری یا نوشتاری باشد. همچنین ممکن است شخص در شکل (آواشناسی)، محتوا (معناشناسی) و استفاده از زبان (عمل شناسی) دچار اختلال باشد. در درمان این اختلال آموزش روش های کاربردی و اجتماعی مناسب می باشد.

اختلالات ارتباط اجتماعی زمانی رخ می دهد که فرد در استفاده از ارتباطات کلامی و غیرکلامی مشکل داشته باشد. این اختلالات ممکن است شامل مشکلات برقراری ارتباط برای اهداف اجتماعی (مانند احوالپرسی، نظر دادن، پرسیدن سوال)، اختلال در صحبت کردن به روش‌های مختلف با توجه به نوع مخاطب و اختلال در استفاده از دستورات زبان باشد.

همه افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم مشکلات ارتباط اجتماعی دارند. اختلالات ارتباط اجتماعی در افراد مبتلا به سایر بیماری ها مانند آسیب مغزی نیز دیده می شود.

گفتاردرمانی در منزل تهران

یکی از گزینه های مطلوب برای درمان اختلالات گفتاری، گفتاردرمانی در منزل می باشد. منزل مکانی امن برای افراد بوده و این امنیت در روند درمان تاثیر مثبتی خواهد داشت.

بهترین کلینیک گفتار درمانی تهران

بهترین کلینیک گفتاردرمانی تهران زمینه رشد گفتار را برای کودکان و بیان صحیح را برای بزرگسالان فراهم می کند. کلینیک مسیحا خدمات درمانی تخصصی و منحصر به فرد خود را به کسانی که مبتلا به نارساخوانی، اوتیسم، اضطراب اجتماعی و آپراکسی گفتاری هستند، ارائه می دهد.

همچنین کلینیک مسیحا در زمینه درمان مشکلات تغذیه و بلع، لکنت، ناتوانی در گفتار و غیره فعالیت می کند. برای هر اختلال بهترین گفتار درمانگران در کلینیک مسیحا وضعیت شما را ارزیابی می کنند و درمان مناسب را به شما ارائه می دهند.

اگر شما در زمینه برگزاری کنفرانس ها و سخنرانی ها فعالیت دارید، ممکن است بخواهید سخنرانی و لهجه خود را با خدمات گفتاردرمانگران تقویت کنید، به خصوص اگر تلفظ کلمات خاص برایتان سخت باشد. برای این کار می توانید به کلینیک مسیحا مراجعه کنید.

معرفی گفتاردرمانی در تهران

همواره تعداد مشکلات جسمی و فیزیکی که افراد در جامعه با آن روبه رو می شوند بسیار زیاد بوده که سبب اختلال و نقص در روند زندگی عادی افراد شده و انجام امور روزانه را بطور مستقل برای آنها بسیار دشوار کرده است . از جمله این نقص های فیزیکی میتوان به مشکلات کاردرمانی و گفتاردرمانی و …. اشاره کرد .کلینیک مسیحا رهاب در راستای حل این نواقص و مشکلات همواره با ارائه به روزترین روش های درمانی و همکاری با مجرب ترین پرسنل از جمله معتبرترین مراکز توانبخشی در کشور بوده است که همواره در بالاترین رتبه در حوزه درمانی خود بوده است .

برای کسب مشاوره غیر حضوری میتوانید با شماره تلفن های – ۰۹۱۹۳۷۰۵۱۹۸و  ۰۲۱۷۷۹۳۳۵۱۰  -تماس حاصل فرمایید و در صورت تمایل جهت کسب مشاوره حضوری میتوانید به آدرس – تهران ، نارمک ،چهارراه تلفنخانه ،جنب مدرسه سروش ،پلاک ۲۵۰ ،واحد ۱۳ – مراجعه فرمایید همکاران ما همواره در خدمت گذاری به شما عزیزان حاضر خواهند بود.

موقعیت مکانی کلینیک مسیحا رهاب در تهران
سوالات متداول گفتاردرمانی تهران

برای مراجعه به گفتاردرمانی و انتخاب بهترین کلینیک گفتاردرمانی تهران باید چند نکته را مد نظر داشت.به طور کلی کلینیک و کارکنان آن باید در شهر شهرت داشته باشند. آنها باید آسیب شناس گفتار و زبان مناسب را در کادر درمانی خود داشته و دارای مجوز از مراجع ذی ربط باشند.

با این حال، یک درمانگر ممکن است برای گفتاردرمانی مجوز موقت داشته یا در حال تکمیل دوره کارآموزی تحت نظارت مورد نیاز خود باشد اما در عین حال واجد شرایط برای ارائه درمان نیز باشد.

بهترین کلینیک گفتاردرمانی تهران زمینه رشد گفتار را برای کودکان و بیان صحیح را برای بزرگسالان فراهم می کند. کلینیک مسیحا خدمات درمانی تخصصی و منحصر به فرد خود را به کسانی که مبتلا به نارساخوانی، اوتیسم، اضطراب اجتماعی و آپراکسی گفتاری هستند، ارائه می دهد.

کاردرمانی اوتیسم

کاردرمانی اوتیسم
اوتیسم به عنوان یک ناتوانی رشدی پیچیده است که همیشگی می باشد. این عارضه معمولا در اوایل کودکی مشاهد شده و می تواند بر روی مهارت ‌های اجتماعی، ارتباطات، روابط و خودتنظیمی فرد تاثیر جدی بگذارد. این بیماری دارای مجموعه ای خاص از رفتارهای مختلف است که در هر فرد متفاوت است. به این معنی که شدت این بیماری در همه افراد به صورت یکسان نیست. در حالی که در حال حاضر هیچ علت شناخته شده ای برای اوتیسم وجود ندارد؛ تشخیص زودهنگام به فرد کمک می کند تا حمایت و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند. به این صورت می تواند منجر به زندگی با کیفیت و پر از فرصت شود. کاردرمانی اوتیسم به عنوان یکی از درمان های موثر، برای افراد شناخته می شود و تا حدی به کنترل و بهبود این بیماری کمک می کند. با ما همراه باشید تا به صورت مفصل به این راهکار درمانی بپردازیم.
در ادامه خواهیم خواند:

کاردرمانی اوتیسم چیست ؟

متاسفانه درمان قطعی برای این بیماری تاکنون پیدا نشده است.

اما برخی از تکنیک ها و تمرینات وجود دارند که می تواند کیفیت زندگی کودک یا افرادی که با این عارضه دست و پنجه نرم می کنند را بهبود بخشند.

این روش که امروزه با نام کاردرمانی اوتیسم مطرح شده تاثیرات مثبتی را از خود به جای گذاشته است.

کاردرمانی اوتیسم چیست ؟

در این روش کاردرمانگر:

۱. ارزیابی و معاینات: کاردرمانگر کودک یا فرد جوان را از طریق مشاهده فعالیت های عملکردی در محیط های مختلف، از جمله بازی، فعالیت های مدرسه و انجام مهارت های زندگی روزمره مانند لباس پوشیدن، ارزیابی می کند. گاهی اوقات، ارزیابی استاندارد نیز می تواند برای روشن کردن علل مشکلات تجربه شده توسط فرد مورد استفاده قرار گیرد.

۲. تکنیک های درمانی: با توجه به ارزیابی های انجام شده و مشخص شدن میزان شدت اوتیسم در فرد، کاردرمانگر روش های درمانی و یک برنامه ارائه می دهد تا در طول زمان و تمرینات انجام شده به بهبود کیفیت زندگی فرد مبتلا به اوتیسم منجر شود. در این راه یعنی در کاردرمانی اوتیسم از تجهیزات و شرایط مختلفی استفاده خواهد شد.

آموزش کاردرمانی اوتیسم

تعدادی مختلفی از درمان ها می توانند به افراد مبتلا به اوتیسم کمک کنند تا توانایی های خود را بهبود بخشند و علائم خود را کاهش دهند. شروع زود هنگام درمان، به خصوص در دوران کودکی، شانس موفقیت فرزند شما را افزایش می دهد، اما هیچ وقت برای درمان دیر نیست.

شما می توانید علاوه بر کمک گرفتن از افراد متخصص و با تجربه (کاردرمانگران) اقدام به آموزش کاردرمانی اوتیسم نموده و روند بهبود بیمار خود را تسریع ببخشید.

با توجه به نزدیکی فرد مبتلا به اوتیسم با شما احساس امنیت بیشتری در آن بوجود خواهد آمد. در نتیجه بسیار کمک کننده خواهد بود. اما همان طور که گفته شد؛ شدت اختلال اوتیسم در هر متفاوت بوده و نوع مراقبت و تمرین نیز متفاوت خواهد بود.

بهتر است از یک کلینیک معتبر و متخصص در این زمینه کمک گرفته تا به درستی تحت آموزش را فرا بگیرید.

روش کاردرمانی اوتیسم چگونه است

بیشتر بخوانیم : اتاق تاریک کاردرمانی

روش کاردرمانی اوتیسم

کاری که کاردرمانی اوتیسم می کند در مورد هر فرد متفاوت است. با این حال، ما شما را با برخی از محبوب‌ترین و اثبات‌ شده‌ترین درمان‌ها آشنا می کنیم.

• بازی درمانی
کودکان یا افرادی که مبتلا به اوتیسم هستند اغلب متفاوت از سایر کودکان بازی می کنند. برای بسیاری افراد اوتیسمی به خصوص کودکان بازی روشی است که آنها خودشان را بیان می کنند؛ اسباب بازی ها و اعمال آنها ممکن است تبدیل به کلمات آنها شود. همچنین بازی درمانی می تواند مهارت های اجتماعی، عاطفی و برقراری ارتباط با دیگران در آنها بهبود پیدا کند.

• گفتار درمانی
این امکان وجود دارد که افراد مبتلا به اوتیسم در گفتار با مشکل مواجه باشند و تعاملات اجتماعی برای آنها دشوار به نظر برسد. به این دلایل، گفتار درمانی یکی از اصلی ترین بخش های درمان اوتیسم است. این به افراد در صحبت کردن و همچنین برقراری ارتباط و تعامل با دیگران کمک می کند. این می تواند شامل مهارت های غیرکلامی مانند برقراری تماس چشمی، نوبت گرفتن در یک مکالمه و همچنین استفاده و درک حرکات باشد. گفتاردرمانی یکی از روش های اساسی و مهم کاردرمانی اوتیسم شناخته می شود.

وسایل کاردرمانی اوتیسم

استفاده از وسایل کاردرمانی اوتیسم در مورد هر فرد متفاوت است. در واقع اینکه فرد مبتلا به اوتیسم در چه سنی قرار دارد یا اختلالاتی که با آن مواجه است؛ به چه می باشند از تجهیزات و وسایل مختلفی استفاده می شود.

برای مثال، برای بهبود انجام کارهای شخصی مانند غذا خوردن در کودکان اوتیسمی از برخی وسایل زیر استفاده می شود:

• کارد و چنگال تطبیقی
• سازگاری صندلی
• دستگیره های مداد
• خودکارهای تطبیقی
• آتل
• تابلوهای تحریر
• کمک های غذایی تطبیقی
• وسایل کمکی برای پانسمان
• کمک های قدرت گرفتن

کاردرمانی کودکان اوتیسم

به طور کلی کاردرمانی به انجام برخی فعالیت های شخصی مانند نحوه لباس پوشیدن، غذا خوردن، صحبت کردن، حمام کردن و… کمک می کند.

در مورد کودکان مبتلا به اوتیسم نیز به همین شکل است. با توجه به مشکلاتی که این کودکان با آن مواجه هستند؛ کاردرمانی کودکان اوتیسم می تواند برای آنها موثر باشد.

در این روش، درمانگر کودکان را تحت نظر گرفته تا ببیند آیا آنها می توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند؛ مثلا لباس پوشیدن یا بازی کردن متناسب با سن.

کاربرد کاردرمانی کودکان اوتیسم

بیشتر بخوانیم : کاردرمانی

گاهی اوقات، درمانگر کودک را در طول روز کودک را نظاره می کند تا ببیند کودک چگونه با افراد و چیزهای اطرافش ارتباط برقرار می‌کند. هنگامی که یک کاردرمانگر اطلاعاتی را جمع آوری کرد، می تواند برنامه ای برای کودک شما ارائه دهد.

البته هیچ برنامه درمانی ایده آل واحدی وجود ندارد. اما مراقبت اولیه، ساختاریافته و فردی نشان داده شده است که بهترین نتیجه را دارد.

مزایای کاردرمانی اوتیسم

هدف کلی کاردرمانی کمک به افراد مبتلا به اوتیسم برای بهبود کیفیت زندگی خود در خانه و مدرسه است. درمانگر به معرفی، حفظ و بهبود مهارت ها کمک می کند تا افراد مبتلا به اوتیسم بتوانند تا حد امکان مستقل باشند.

از این رو مزایای و کمک های نسبتا خوب و مثبتی برای این شاخه از توانبخشی می توان در نظر گرفت. در واقع کاردرمانی به بهبود موارد زیر کمک می کند و این موارد مزایای این شاخه درمانی شناخته می شوند.

• مهارت های زندگی روزمره مانند آموزش توالت، غذا خوردن،لباس پوشیدن، مسواک زدن و سایر مهارت های نظافت
• بهبود مهارت های حرکتی ظریفی که برای گرفتن اشیا در دست هنگام نوشتن یا بریدن با قیچی لازم است
• مهارت های حرکتی سخت تر که برای راه رفتن، بالا رفتن از پله ها یا ورزش استفاده می شود
• مهارت های نشستن، وضعیت بدنی یا ادراکی مانند گفتن تفاوت بین رنگ ها، شکل ها و اندازه ها
• شناخت و آگاهی متناسب از بدن خود و نحوه ارتباط آن با دیگران
• تقویت مهارت های بصری به خصوص در خواندن و نوشتن
• بازی، خودیاری، حل مسئله، ارتباط و مهارت های اجتماعی

مرکز کاردرمانی اوتیسم در تهران

خوشبختانه امروزه اطلاعات زیادی درباره کاردرمانی اوتیسم بوجود آمده و در کنار آن آگاه سازی های زیادی نیز برای کمک به این کودک ایجاد شده است.

در همین راستا مراکز متعددی در زمینه کمک به این کودکان تاسیس شده است. کلینیک توانبخشی مسیحا به عنوان مرکز کاردرمانی اوتیسم در تهران با استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا در زمینه درمان انواع اختلالات، سالهاست که مشغول به فعالیت است.

این کلینیک با استفاده از تجهیزات متناسب و افراد متخصص و با تجربه ثابت کرده تا بهبودی بیشتر کیفیت زندگی مراجعین خود در زمینه کاردرمانی اوتیسم، همراه آنها خواهد بود.

اختلال طیف اتیسم نوعی ناتوانی رشدی عصبی است که با مشکلات جدی در تعاملات اجتماعی تعریف می‌شود .

افراد با این اختلال معمولا مشکلات جدی در تعاملات اجتماعی و ارتباطات کلامی و غیر کلامی دارند ،همچنین مشکلات تعدیل حسی ،علایق تکراری و محدود و مقاومت در یادگیری مهارت های جدید از دیگر نشانه های این اختلال می باشد .

عوامل وراثتی و محیطی تاثیر گذار است ،مثلا سابقه وجود بیماری در خانواده مادری یا پدری و همچنین سن بالای بارداری ریسک ایجاد این اختلال را افزایش می‌دهد .

اغلب افراد داری این اختلال بهره هوشی پایین تر از نرمال دارند اما تعداد کمی با بهره ی هوشی نرمال و حتی بالاتر از نرمال هستند .

خیر ، گاهی مشکلات تعدیل حسی میتواند علائم بالینی مشابه اتیسم را در فرد ایجاد کند.

خیر ، در اختلال طیف اتیسم درمان قطعی وجود ندارد اما درمان های توانبخشی مانند کاردرمانی ،گفتاردرمانی و نیز رفتاردرمانی و دارودرمانی میتواند کمک کند فرد دارای اختلال طیف اتیسم بتواند یک زندگی مستقل و هدفمند داشته باشد .

بله بسیار مهم است که والدین فرد دارای اختلال اتیسم به محض مشاهده اولین علائم و برای تشخیص گذاری و شروع درمان اقدام کنند .

کاردرمانی اوتیسم در تهران

همواره تعداد مشکلات جسمی و فیزیکی که افراد در جامعه با آن روبه رو می شوند بسیار زیاد بوده که سبب اختلال و نقص در روند زندگی عادی افراد شده و انجام امور روزانه را بطور مستقل برای آنها بسیار دشوار کرده است . از جمله این نقص های فیزیکی میتوان به مشکلات کاردرمانی و گفتاردرمانی و …. اشاره کرد .کلینیک مسیحا رهاب در راستای حل این نواقص و مشکلات همواره با ارائه به روزترین روش های درمانی و همکاری با مجرب ترین پرسنل از جمله معتبرترین مراکز توانبخشی در کشور بوده است که همواره در بالاترین رتبه در حوزه درمانی خود بوده است .

برای کسب مشاوره غیر حضوری میتوانید با شماره تلفن های – ۰۹۱۹۳۷۰۵۱۹۸و  ۰۲۱۷۷۹۳۳۵۱۰  -تماس حاصل فرمایید و در صورت تمایل جهت کسب مشاوره حضوری میتوانید به آدرس – تهران ، نارمک ،چهارراه تلفنخانه ،جنب مدرسه سروش ،پلاک ۲۵۰ ،واحد ۱۳ – مراجعه فرمایید همکاران ما همواره در خدمت گذاری به شما عزیزان حاضر خواهند بود.

موقعیت مکانی کلینیک مسیحا رهاب در تهران
سوالات متدوال کاردرمانی اوتیسم

متاسفانه درمان قطعی برای این بیماری تاکنون پیدا نشده است. اما برخی از تکنیک ها و تمرینات وجود دارند که می تواند کیفیت زندگی کودک یا افرادی که با این عارضه دست و پنجه نرم می کنند را بهبود بخشند.

کاری که کاردرمانی اوتیسم می کند در مورد هر فرد متفاوت است. با این حال، ما شما را با برخی از محبوب‌ترین و اثبات‌ شده‌ترین درمان‌ها آشنا می کنیم.

به طور کلی کاردرمانی به انجام برخی فعالیت های شخصی مانند نحوه لباس پوشیدن، غذا خوردن، صحبت کردن، حمام کردن و… کمک می کند.

در مورد کودکان مبتلا به اوتیسم نیز به همین شکل است. با توجه به مشکلاتی که این کودکان با آن مواجه هستند؛ کاردرمانی کودکان اوتیسم می تواند برای آنها موثر باشد.

کاردرمانی ذهنی در منزل

کاردرمانی ذهنی در منزل

کاردرمانی ذهنی در منزل یکی از زیرشاخه های کاردرمانی است که به افراد کمک می کند تا تصویر واضح تری از مشکلات ذهنی خود بدست آورده و با تقویت مهارت های ذهنی به درمان این نوع اختلالات می پردازند.

در واقع، هدف اصلی کار درمانی ذهنی این است که به افراد کمک کند تصویر واضح تری از چگونگی تداخل مشکلات ذهنی با ظرفیت آنها برای درگیر شدن و انجام کارهای شخصی خود پیدا کنند.

همچنین بتوانند استفاده کافی از منابع فیزیکی و ذهنی خود را بدست آورند.برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

در ادامه خواهیم خواند

کاردرمانی ذهنی در منزل چیست؟

تعداد کمی از کاردرمانگران در کار با افرادی که از شرایط سلامت روان رنج می برند تخصص دارند.

کاردرمانگران کار خود را بر این مفهوم استوار می‌کنند که بین فعالیت‌ هایی که افراد در زندگی روزمره انجام می‌دهند و وضعیت سلامت روان آنها ارتباط مستقیمی وجود دارد.

این شامل این دیدگاه می‌شود که مشاغل به زندگی فرد ساختار می‌دهند، همچنین معنا و هدف می‌دهند.

این به نوبه خود به ظرفیت فرد برای توسعه و تقویت حس هویت خود و همچنین ارتباط سالم با دیگران کمک می کند.

کاردرمانی ذهنی در منزل چیست

بیشتر بخوانیم : مرکز گفتار درمانی

کاردرمانی ذهنی در منزل چیست؟

تعداد کمی از کاردرمانگران در کار با افرادی که از شرایط سلامت روان رنج می برند تخصص دارند. کاردرمانگران کار خود را بر این مفهوم استوار می‌کنند که بین فعالیت‌ هایی که افراد در زندگی روزمره انجام می‌دهند و وضعیت سلامت روان آنها ارتباط مستقیمی وجود دارد.

این شامل این دیدگاه می‌شود که مشاغل به زندگی فرد ساختار می‌دهند، همچنین معنا و هدف می‌دهند. این به نوبه خود به ظرفیت فرد برای توسعه و تقویت حس هویت خود و همچنین ارتباط سالم با دیگران کمک می کند.

تمرینات کاردرمانی ذهنی در منزل

تمرینات کاردرمانی ذهنی در منزل، کارهایی هستند که در بهبود سلامت روان اثرگذار می باشند. این تمرینات با توجه به نوع بیماری هر فرد متفاوت هستند. برای مثال کاردرمانی یک کودک مبتلا به اوتیسم با یک فرد فلج مغزی کاملا متفاوت خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که با توجه به وضعیت ویژه ی بیماران ذهنی بهتر است این تمرینات زیر نظر کاردرمانگران انجام گیرد. چرا که این افراد با توجه به تخصص و تجربه خود ابتدا بیمار را ارزیابی کرده و مطابق با شرایط آن از تمرینات منحصر بفردی استفاده خواهند کرد.

پس از آن این افراد ممکن است یک سری تمرینات و برنامه ریزی ها را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید تمرینات کار درمانی در منزل را انجام داده و به روند درمان سریعتر کمک کنید.

سایر خدمات کلینیک مسیحا رهاب

آموزش کاردرمانی ذهنی در منزل

کاردرمانی ذهنی به افرادی که دچار این عارضه هستند کمک می کند تا در انجام کارهای روزانه خود استقلال بیشتری پیدا کنند. درمانگران معمولا با توجه به شرایط بیمار و نوع درمان آن از روش های مختلفی استفاده می کنند تا به این هدف دست یابند.

یکی از این روش ها کاردرمانی ذهنی در منزل است. مسلما محیط خانه در روند درمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

در این راستا می توان از درمانگر کمک گرفت و در کنار آن با آموزش اعضای خانواده روند درمان را سریعتر کرد. آنچه که در مورد آموزش کاردرمانی ذهنی در منزل باید بدانید؛ این است که آموزش هر فرد متفاوت بوده و ما نمی توانیم آموزش خاصی را به شما ارائه دهیم.

چراکه برخورد با افرادی که مشکل ذهنی دارند به خودی خود با چالش های متفاوتی روبرو است.

از طرفی کاردرمانی در منزل با مزایای زیادی همراه است که امروزه اغلب افراد ترجیح می دهند از این شیوه درمانی استفاده کنند. نداشتن مشکلات رفت و آمد، کاهش در هزینه های درمان، روند درمان سریعتر، احساس امنیت و آرامش بیشتر بیمار در خانه از جمله مزایای این شیوه درمانی هستند.

آموزش مهارت کاردرمانی در منزل

بیشتر بخوانیم : لکنت زبان در کودکان

کاردرمانی ذهنی در خانه

امروزه کاردرمانی کمک زیادی در بهبودی سریعتر افرادی که به لحاظ جسمی و ذهنی دچار مشکل هستند؛ کرده است. یکی از خدماتی که در درمانگران و کلینیک های مربوطه در این خصوص انجام می دهند؛ کاردرمانی ذهنی در منزل است.

استفاده از این روش دلایل متعددی به همراه دارد که مهمترین آن قرار گرفتن بیمار در یک محیط آرام و حمایتی است. به این معنی که درمان فردی که با آسیب های ذهنی موجه است در منزل می توان نتایج مثبتی بیشتری را ایجاد نماید.

چراکه از استرس، اضطراب و مشکلات رفت و آمد آن کاسته شده و تمرکز بیشتری در روند درمان خود خواهد داشت. از مهمترین مزایای کار درمانی در منزل وجود خانواده است؛ به این شکل که آنها می توانند در روند درمان کمک کننده و حتی تاثیر بیشتری از درمانگر داشته باشند.

کاردرمانی ذهنی در منزل برای کودکان

در خصوص کاردرمانی ذهنی در منزل برای کودکان نیز حتما باید زیر نظر متخصص و درمانگر قرار گیرند.

کودک معمولا با توجه به نوع بیماری ذهنی مورد معاینه و بررسی قرار گرفته و در نهایت یک برنامه برای روند درمان آن در نظر گرفته می شود.

برای مثال، در کودک اوتیسمی از تمرین هایی استفاده می کنند تا بتواند حس یکپارچگی خود را بدست آورد.

در این راه از تمرینات، ماساژ های حرکتی و تحریک های حسی کمک گرفته خواهد شد.

کاردرمانی ذهنی در منزل برای کودکان

بیشتر بخوانیم : دلایل دیر حرف زدن کودک

همچنین ممکن است برخی از این کودکان در انجام کارهای خود مشکل عدم هماهنگی داشته باشند. درمانگر در این موارد با استفاده از روش های مختلف از جمله بازی، تمرینات ساده ای را انجام می دهد تا مشکلات هماهنگی حرکات آن درمان شود.

این مورد فقط مربوط به کودکان اوتیسم بود و معمولا کودکانی که بیش فعال هستند و مشکلات ذهنی دیگری دارند؛ روش های مختلفی برای درمان تجربه خواهند کرد.

کاردرمانی ذهنی در منزل برای نوجوانان

آسیب های ذهنی در نوجوانان ممکن است به طرق مختلف زندگی ها آنها را با مشکل مواجه کند. برخی از این نوجوانان ممکن است در برقراری ارتباط با دیگران و یا انجام کارهای روزمره خود ناتوان شوند.

برخی حتی در مهارت های عملکردی ساده خود مانند لباس پوشیدن، غذا خوردن و … نیز دچار مشکل خواهند شد. کاردرمانی ذهنی در منزل برای نوجوانان یکی از راه کارهایی است که می تواند به این افراد کمک کند تا سریعتر روند بهبودی خود را طی کنند.

اما آنچه که مهم است این روش ها و راه کارها حتما باید زیر نظر پزشک و درمانگر صورت گیرد. چرا که مشکلات نوجوانانی که دچار آسیب های ذهنی هستند، متفاوت بوده و نمی توان روش های یکسانی را درباره آنها به کار گرفت.

روش های کاردرمانی ذهنی در منزل

همان طور که در قسمت های قبل نیز توضیح داده شد؛ برای به کارگیری روش های کاردرمانی ابتدا باید نوع بیماری ذهنی، سن آنها و میزان آسیب های ذهنی مشخص شود.

پس از آن از روش های کار درمانی ذهنی در منزل مختلف زیر برای درمان این افراد استفاده خواهد شد.

• یکپارچه سازی حسی
• درمان و بهبود عملکرد حرکتی
• هماهنگی بدن و تعادل
• بهبود تمرکز و حافظه
• و غیره

کاردرمانی ذهنی در منزل در تهران

همواره تعداد مشکلات جسمی و فیزیکی که افراد در جامعه با آن روبه رو می شوند بسیار زیاد بوده که سبب اختلال و نقص در روند زندگی عادی افراد شده و انجام امور روزانه را بطور مستقل برای آنها بسیار دشوار کرده است . از جمله این نقص های فیزیکی میتوان به مشکلات کاردرمانی و گفتاردرمانی و …. اشاره کرد .کلینیک مسیحا رهاب در راستای حل این نواقص و مشکلات همواره با ارائه به روزترین روش های درمانی و همکاری با مجرب ترین پرسنل از جمله معتبرترین مراکز توانبخشی در کشور بوده است که همواره در بالاترین رتبه در حوزه درمانی خود بوده است .

برای کسب مشاوره غیر حضوری میتوانید با شماره تلفن های – ۰۹۱۹۳۷۰۵۱۹۸و  ۰۲۱۷۷۹۳۳۵۱۰  -تماس حاصل فرمایید و در صورت تمایل جهت کسب مشاوره حضوری میتوانید به آدرس – تهران ، نارمک ،چهارراه تلفنخانه ،جنب مدرسه سروش ،پلاک ۲۵۰ ،واحد ۱۳ – مراجعه فرمایید همکاران ما همواره در خدمت گذاری به شما عزیزان حاضر خواهند بود.

موقعیت مکانی کلینیک مسیحا رهاب در تهران
سوالات متداول کاردرمانی ذهنی در منزل

کاردرمانی ذهنی در منزل یکی از زیرشاخه های کاردرمانی است که به افراد کمک می کند تا تصویر واضح تری از مشکلات ذهنی خود بدست آورده و با تقویت مهارت های ذهنی به درمان این نوع اختلالات می پردازند.

کاردرمانی ذهنی به افرادی که دچار این عارضه هستند کمک می کند تا در انجام کارهای روزانه خود استقلال بیشتری پیدا کنند. درمانگران معمولا با توجه به شرایط بیمار و نوع درمان آن از روش های مختلفی استفاده می کنند تا به این هدف دست یابند.

• یکپارچه سازی حسی
• درمان و بهبود عملکرد حرکتی
• هماهنگی بدن و تعادل
• بهبود تمرکز و حافظه
• و غیره

پشتیبانی سایت